توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات به سبب بدهی توسط زیرساخت/مخابرات: رگولاتوری بجای اینکه حامی مردم باشد از زیرساخت حمایت میکند!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در ادامه اختلافات موجود میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این بار معاون شرکت مخابرات ایران از دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات خبر داد.
 
 
اختلاف و کشمکش میان شرکت مخابرات ایران با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالهای پس از خصوصی سازی این شرکت بارها بروز پیدا کرده به نحوی که این وزارتخانه و سازمانها و شرکتهای تابعه آن طی چند ماه اخیر در موارد مختلفی همچون نرخ مکالمات و تعرفه گذاری، بدهی مخابرات به دولت و واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، بارها از عملکرد این شرکت انتقاد کرده و آن را غیرقانونی اعلام کرده اند.
 
این بار معاون شرکت مخابرات ایران از دستور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت برای توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات خبر داد.
 
داوود زارعیان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به بهانه اختلاف حساب و بدهی فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات را متوقف کرده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران شاید اختلاف حساب جزئی با شرکت ارتباطات زیرساخت داشته باشد اما بدهی به این شرکت نداشته و این درحالی است که زیرساخت بدون برگزاری جلسه و ارائه جزئیات این بدهی، در اقدامی فروش پهنای باند اینترنت را به مخابرات متوقف کرده است.
 
وی گفت: متاسفانه در این جریان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جای آنکه حامی مردم باشد به صورت یکطرفه از شرکت ارتباطات زیرساخت حمایت می کند و در نامه ای به مخابرات اعلام کرده که اگر می خواهید پهنای باند دریافت کنید بدهی خود را بپردازید.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در این نامه اشاره ای به مبلغ بدهی مخابرات نشده است، افزود: مخابرات آمادگی خود را برای مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت و شفاف شدن بدهی عنوان شده اعلام کرده اما تاکنون جلسه ای در این زمینه از سوی این شرکت ترتیب داده نشده است.
 
زارعیان با اشاره به برنامه های توسعه ای شرکت مخابرات ایران برای اینترنت پرسرعت در کل کشور گفت: هم اکنون تمامی استانها نیاز به پهنای باند اینترنت داشته و تقاضای خود را پیش از این به شرکت زیرساخت اعلام کرده اند که دستور توقف فروش، توقف توسعه ADSL در کشور را به همراه دارد.
 
وی تصریح کرد: عدم اختصاص پهنای باند اینترنت به مخابرات نه تنها تقاضای متقاضیان ADSL را بی پاسخ خواهد گذاشت بلکه برای مشترکان فعلی مخابرات نیز مشکلاتی را به همراه دارد چرا که در صورت قطعی لینک و بروز مشکلات فنی، مخابرات امکان پشتیبانی از سرویس را با وجود محدودیت پهنای باند نخواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.