توقف پروژه‌های عمرانی دانشگاه رامین خوزستان به‌دلیل کمبود اعتبار

۱۵اردیبهشت،

57695.jpg

مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه کشاورزی ‌و منابع‌طبیعی رامین خوزستان از توقف پروژه‌های عمرانی دانشکده مهندسی‌ زراعی و عمران روستایی، سلف‌سرویس دانشجویی و استخر سرپوشیده این دانشگاه در سال جاری به سبب کمبود اعتبارات، خبر داد.

ناصر هلالی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارداشت: پروژه عمرانی دانشکده‌ مهندسی‌زراعی در فاز اول با مساحت ۴۰۰۰ هزار مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی، از ابتدای سال ۹۱ آغاز بکار کرد و هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده‌ است.

وی افزود: همچنین این دانشکده در چهار طبقه و در فاز اول شامل احداث بخش اداری، کلاس‌ها، اتاق اساتید و آمفی‌تئاتر و در فاز دوم شامل ساخت آزمایشگاه‌ها و پارکینگ است.

مدیر دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه کشاورزی و منابع‌طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: همچنین پروژه سلف‌سرویس از سال ۹۰ با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی آغاز بکار کرد و قرار بود در دی‌ماه قبل به‌ بهره‌برداری برسد که در حال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سبب کمبود اعتبار متوقف است و حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نیاز است.

هلالی افزود: پروژه عمرانی استخر سرپوشیده دانشگاه با مساحت ۹۶۰۰ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع وزارت نفت، از مصوبات دور دوم سفرهای هیأت‌دولت به استان بود. عملیات عمرانی احداث این پروژه از ابتدای سال ۹۱ آغاز و پیش‌بینی شده بود که در پایان این سال به بهره‌برداری برسد، اما در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به سبب کمبود اعتبار متوقف شده‌است. این پروژه‌ها آماده‌ بهره‌برداری است، اما به سبب کمبود اعتبار محوطه و جاده‌های دسترسی به آن‌ها احداث نشده‌ است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه، گفت: پروژه خوابگاه متأهلین با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع متمرکز (منابع وزارت علوم)، تأمین اعتبار شده‌ است که این ساختمان شامل ۲ طبقه، ۸ سوئیت، یک سالن غذاخوری و یک استراحتگاه است که عملیات عمرانی احداث آن از انتهای سال ۹۰ آغاز و به سبب ایجاد مشکل با پیمانکار پروژه، قرداد آن فسخ شد. در حال حاضر دانشگاه درصدد راه‌اندازی مجدد عملیات عمرانی این پروژه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.