تولد مردی که زیاد می‌دانست + عکس

به گزارش خبرآنلاین، دیوید ساچت (با تلفظ صحیح دیوید سوشِی) متولد دوم مه سال ۱۹۴۶ در لندن است.
 

او پس از سه سال تحصیل در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن در ۱۹۷۳ به کمپانی رویال شکسپیر پیوست و فعالیت‌های خود را در زمینه تئاتر آغاز کرد. بازی در نمایش‌هایی چون «اوتلو»، «رومئو و ژولیت» و «توفان» از جمله فعالیت‌های او در دنیای نمایش است.
 

ساچت بازی در تلویزیون را نیز از دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد و در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مختلف مقابل دوربین رفت. معروف‌ترین حضور تلویزیونی او بازی در نقش هرکول پوارو کارآگاه بلژیکی است که یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های قصه‌های آگاتا کریستی نویسنده بریتانیایی است.
 

ساچت اولین بار سال ۱۹۸۹ در مجموعه تلویزیونی «پوارو آگاتا کریستی» نقش این شخصیت مرتب و منظم را بازی کرد و تاکنون در ۶۵ اپیزود این سریال تولید شبکه آی‌تی‌وی مقابل دوربین رفته است.


دیوید ساچت به نقش هرکول پوآرو

نوامبر پارسال اعلام شد ساچت در پنج فیلم دیگر نقش پوارو را بازی خواهد کرد. مجموعه فیلم‌های جدید براساس رمان‌ها و داستان‌های کوتاه کریستی با محوریت پوآرو که بصورت فیلم درنیامده‌اند ساخته می‌شود و تولید این فیلم‌ها از امسال آغاز می‌شود.

ساچت درمورد فیلم‌های جدید می‌گوید: «بیش از آنچه بشود بر زبان آورد از بازی مجدد در نقش پوآرو خوشحال هستم. آرزوی من این بود که در دوران بازیگری بتوانم تمام آثار پوآرو را در قاب تلویزیون بازسازی کنم.»
 
او اعتقاد دارد: «پوآرو نابغه است و با این حال شخصیتی بسیار پیچیده است و من همیشه از بازی در نقش او لذت برده‌ام.»
 

ساچت شخصیت پوآرو را چنین توصیف می‌کند: «او متفکر است و دقت و وقار عجیبی دارد و از طرفی بازی در نقش او بسیار عذاب‌دهنده است چون بسیار مغرور و فضل‌فروش است! با همه کاستی‌هایش او یکی از بهترین‌های دنیای ادبیات است. بخت با من یار بود که نقش او را بازی کنم.»

ساچت سال ۲۰۰۲ برای نقش‌آفرینی‌هایش در دنیای نمایش و تلویزیون نشان افسر رتبه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.