تولد چهارمین بورس ایران در ۶ ماه آینده

کد خبر: ۸۶۳۷۲

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد – ۱۷:۰۷

 

مدیر عامل بورس انرژی از راه اندازی چهارمین بورس ایران در شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش  مهر، شاپور محمدی در خصوص آخرین برنامه های بورس انرژی گفت: در دومین جلسه هیئت مدیره بورس انرژی، کلیات راه اندازی این بورس نهایی شد.
به گفته این مقام مسول در بورس انرژی، بحث قوانین و مقررات و آیین نامه های این بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس انرژی به طور موازی درحال بررسی و تدوین است.
 
وی ادامه داد: بحث نرم افزار معاملات بورس انرژی درحال بررسی و مکانیزم معاملات برق و سایر حامل های انرژی نیز در حال طراحی است.
 
مدیر عامل بورس انرژی درباره برنامه ریزی برای بازاریابی و حضور عرضه کنندگان در این بازار گفت: درحوزه برق عرضه کننده و تقاضا کننده، کسانی هستند که قبلا در بازار اقدام به خرید و فروش می کردند که با راه اندازی این بازار، این افراد به طور نظامند، اقدام به معامله در بورس انرژی خواهند کرد.
 
محمدی درباره حضور تقاضا کنندگان جدید افزود: تقاضا کنندهای جدید از طریق اوراق مالی، وارد این بازار می شوند. طراحی اوراق مالی مبتنی بر برق و سایر حامل های انرژی نیز در دستور کار قرار داد که به مرور وارد این بازار می شود.
 
به گفته وی تمامی نهادهایی که تمایل دارند محصولات مربوط به حوزه انرژی در این بورس عرضه شود، می توانند با طی مراحل پذیرش، وارد این بازار شوند.
 
وی از ارائه چند درخواست برای پذیرش محصولات جدید در بورس انرژی خبر داد و گفت: تا نهایی شدن قوانین و ورود به فاز اجرایی و بستر سازی های مناسب، نمی توان این درخواست ها را بررسی کرد.

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.