تولیدکننده داخلی نیازمند امنیت در سرمایه‌گذاری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تولیدکنندگان داخلی را برای حضور موثر در عرصه تولیدات ملی و دلگرمی به تولید بومی نیازمند امنیت در بخش سرمایه‌گذاری دانست.

ایرج ندیمی نماینده مردم گیلان، لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کار گروه ساماندهی نرخ ارز برای کالاهای اساسی گفت: با توجه به تلاش‌های دشمنان برای محدودکردن درآمدهای ایران به درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی باید با تدابیر اصولی مقابل عملکرد منفی کشورهای غربی ایستادگی کرده و راهکار این ایستادگی تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات ملی است.

وی در ادامه در تشریح کارکردهای مبنایی و اصولی کشورمان که باید با توجه به اجرای دور دوم قانون هدفمندی یارانه ها بازنویسی شده تا شوک احتمالی اعمال تحریمهای غربی برطرف شود،‌ افزود: کاهش قیمت بازار داخلی ارز، ایجاد کارگروه‌های اقتصادی و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها به تعادل قیمتها در بازار داخلی کمک خواهند کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رابطه افزایش قیمت ارز را با تحریمهای کشورهای غربی مستقیم دانست و تصریح کرد: موضوع نرخ ارز از مصادیق ارتباطات و واردات خارجی است و در داخل کشور تعریف نمی‌شود لذا واردات و صادرات با وجود قیمت بالای ارز تنگناهایی برای جمهوری اسلامی در سطح اقتصادی ایجاد خواهد کرد و ضروری است که برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی همچنین با تقبیح واردا بی رویه و خارج از چارچوب به کشور گفت: واردات بی رویه محصولات انگیزه سرمایه گذاری داخلی را کاهش داده و در اقتصاد داخلی مشکل ایجاد خواهد کرد لذا اینجاست که ضرورت توجه ویژه به تولیدات ملی و حمایت از سرمایه‌های داخلی نمود می یابند.

ندیمی در پایان سرمایه گذاران داخلی را نیازمند حمایت دانست و خاطر نشان کرد: یکی از امنیت‌های ضروری در حوزه تولیدات داخلی، امنیت واردات است چرا که سرمایه گذاری باید  بدون دغدغه خاطر ناشی از حضور پرقدرت محصولات خارجی صورت بگیرد.

/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.