تولید سوخت جت در پالایشگاه کرمانشاه

پالایشگاه کرمانشاه برای نخستین بار روزانه ۳۱۸ هزار لیتر سوخت جت مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، مدیر عامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: از آذر سال گذشته با ایجاد تغییراتی در تجهیزات و نیز ایجاد تاسیسات جدید، برای نخستین بار روزانه ۳۱۸ هزار لیتر سوخت جت در این پالایشگاه تولید شد.

حسین عبدی زمهریر با تاکید بر این که سوخت جت تولیدی پالایشگاه کرمانشاه مطابق با استانداردهای روزآمد دنیا تولید می شود، افزود : نیاز روزانه سوخت جت پالایشگاه کرمانشاه حدود ۷۹ هزار و ۵۰۰ لیتر است و بقیه سوخت جت تولید شده برای تامین نیازهای داخلی و یا صادرات اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: سوخت جت تولید شده در پالایشگاه کرمانشاه در آزمایشگاه های پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و فرودگاه مهرآباد تایید شده است.

عبدی زمهریر با بیان این که امکان صادرات این فرآورده مهم پالایشی نیز وجود دارد ، افزود : این محصول هم اکنون به عنوان نفت سفید تحویل شرکت ملی پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی می شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با بیان این که روزانه ۲۳ هزار بشکه نفت خام در این پالایشگاه پالایش می شود، گفت: محصولات تولیدی شامل روزانه حدود ۷۹۵ هزار لیتر بنزین، ۳۱۸ هزار لیتر نفت سفید (سوخت جت)، یک میلیون و ۱۱۳ هزار لیتر گازوییل، ۱۵۹ هزار لیتر گازمایع و مقداری نفت کوره است.

عبدی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۵ تا ۶ تن پنتان نیز در این پالایشگاه تولید می شود که به مصرف پتروشیمی ها می رسد.

وی با اشاره به این که پالایشگاه نفت کرمانشاه با حدود ۵۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود کار می کند، افزود: ظرفیت اسمی طراحی شده برای این پالایشگاه روزانه ۱۵ هزار بشکه است و هم اکنون روزانه حدود ۲۳ هزار بشکه نفت خام به عنوان خوراک وارد پالایشگاه می شود که در مقایسه با دیگر پالایشگاه ها بی نظیر است.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت کرمانشاه علاوه بر تولید فرآورده های نفتی، خوراک نفت سفید شرکت پتروشیمی بیستون را نیز تامین می کند.

امروزه سوخت جت (ATK) در دنیا متقاضیان بسیاری دارد و با راه اندازی طرح های توسعه پالایشگاهی و پالایشگاه های جدید، توان صادراتی کشور در فرآورده سوخت جت افزایش چشمگیر خواهد یافت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.