تولید فیلم در سینما در رکود کامل به سر می‌برد

تولید فیلم در سینما در رکورد کامل به سر می‌برد و اتفاقات و سوء تفاهم‌های پیش آمده، فقط در حال لطمه زدن به سینما است.

سپند امیرسلیمانی،بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید فیلم و مدیریت آن در سینما اظهار داشت:در حال حاضر تولید فیلم در سینما در رکود کامل به سر می‌برد و اتفاقات و سوء تفاهم‌های پیش آمده در این عرصه فقط در حال لطمه زدن بر سینما است که امیدواریم مدیران با اتخاذ راهکارهایی مفید،زمینه‌ رشد آن را فراهم آورند.
وی افزود:در شش ماهه‌ی دوم سال جاری فقط دو فیلم “خوابم می‌آد” و “کلاه قرمزی ” توانست جانی تازه به گیشه‌ها بخشد،اما متاسفانه همین فیلم ” کلاه قرمزی و بچه ننه” هم نتوانست بسیاری از انتظارات مخاطبان را برآورده کند.
سلیمانی با اشاره به تاثیر بخش خصوصی در روند فیلم سازی خاطر نشان کرد:در سالهای اخیر اکثر فیلم‌ها در بخش خصوصی ساخته شده است،‌زیرا نگاه جامع‌تری به موضوعات داشته و احترام بیشتری برای مخاطبان خود قائل است،‌اما متاسفانه بخش دولتی مخاطب چندانی ندارد.
این هنرمند با تاکید بر تاثیر سیاست‌های مدیریتی در جریان تولید فیلم بیان کرد:‌بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و نگاه‌های این افراد تعیین کننده این جریان است؛زیرا به طور طبیعی این مدیران هستند که با قانون‌گذاری و کاردبندی جهت کار را به سینماگران نشان می‌دهند و سرشاخه‌ی اصلی بسیاری از این موضوعات پیش آمده مدیران هستند.
سلیمانی درخصوص تاثیر فیلمسازان در روند مدیریت سینما اذعان کرد:فیلم سازان و مدیران در صورت تعامل سازنده با یکدیگر و دوری از طرح نظرات شخصی و اصرار بر موضع خود قادر به بهبود روند کاری سینما خواهند شد.
وی تصریح کرد:‌در این سالها بیشتر مدیران تخصص‌های سیاسی داشته‌اند که در صورت همکاری با فیلم‌سازان با تجربه و کاردان می‌توانند موفق باشند.
سلیمانی در پایان درخصوص تاثیربرگزاری جشنواره‌ها در کیفیت فیلم‌های تولیدی بیان کرد:
بسیاری از فیلم‌هایی که در زمان برگزاری جشنواره‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بودند؛بعد از اتمام جشنواره نتوانستند مخاطبان را به خود جذب کنند که یکی از دلایل آن را می‌توان در غیر رقابتی بودن این جشنواره‌ها دانست و به طور کلی تا به امروز اتفاق در خور توجهی در این رابطه نیفتاده است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.