تولید محصولات ایران خودرو در عراق توسعه می یابد

۷ شهریور – ۰۵:۰۴:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دردیدار هیات بلند پایه عراقی با نجم الدین؛

بزرگنمایی:  

در دیدار مقامات سیاسی واقتصادی عراق با مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، دو طرف بر توسعه همکاری های خودرویی وارتقای تولیدات ایران خودرودر عراق تاکید کردند.     
 به گزارش خبرگزاری ممتاز،   این سایت تولیدی یک و نیم سال پیش به صورت خط اس کی دی ۲ در عراق راه اندازی شده و برخی قطعات در همان محل مونتاژ می شود، اما بر اساس برنامه زمان بندی، قرار است تا پایان امسال به سطح اس کی دی صفر ارتقا یابد.
در نشست دوجانبه مقامات عراقی و مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و اعلام شد که با ارتقای سیستم تولیدی این سایت، بدنه های رنگ شده و بالغ بر ۸۰۰ قطعه و مجموعه در آن جا مونتاژ و خودروهای تولیدی پس از آزمون های کیفیت، به بازار عرضه شوند.
در دیدار مقامات عراقی از ایران خودرو، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز، صنعت خودروسازی را عاملی برای نزدیک تر کردن ملت ها و کشورها دانست و اظهار داشت: ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه از پتانسیل بالایی برای همکاری برخوردار است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ،تکیه بر برند ملی و صدور از شبکه ایران خودرو را مهم ترین موصوع در استراتژی صادرات ایران خودرو عنوان کرد و گفت: احداث سایت های تولیدی در مناطق و کشورهای مختلف ضمن توسعه تفاهم میان ملت ها و ارتقای شاخص های اقتصادی، برند ایران خودرو را به جهان معرفی می کند.
وی بازار کشورهای همسایه را دارای جایگاه مهمی در راهبرد صادراتی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: در این بین، عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در این دیدار نوری رازشاویز معاون نخست وزیر عراق ، توان طراحی و تولید ایران خودرو را مورد تحسین قرار داد و برای مدیریت و کارکنان، آرزوی موفقیت کرد.
وی از زمینه های موجود برای همکاری ایران خودرو و شرکت های مشابه در صنعت خودروسازی عراق خبر داد و خواستار آن شد تا این همکاری ها در سطح روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور توسعه پیدا کند.
معاون نخست وزیر عراق پس از دیدار از سالن های تولیدی ایران خودرو، توان و عملکرد ایران خودرو را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ایران خودرو در سطح استانداردهای جهانی عمل می کند و همین امر علاقه ما به همکاری با این گروه بزرگ صنعتی را بیشتر می کند.
در دیدار مقامات ایران خودرو و هیات بلندپایه عراقی؛ احمد الکربویی وزیر صنعت عراق نیز از علاقه دولت عراق برای حمایت از همکاری های خودروسازی دوکشور خبر داد و اظهار داشت که روز گذشته با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز برای همین منظور مذاکراتی را انجام داده است.
شایان ذکر است معاون نخست وزیر، وزیر صنعت و جمعی از مقامات بلندپایه تجاری عراق از سالن های پرس، بدنه سازی و تولید ایران خودرو دیدن کردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۸۱۷۰۴۴۶۴۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.