تولید نفت اوپک در ماه ژوئن ۳۰ هزار بشکه کاهش یافت

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۱۰:۱۹:۲۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

بر اساس تازه ترین نظرسنجی پلاتس؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- براساس تازه ‌ترین نظرسنجی پلاتس، تولید کل اعضای اوپک در ژوئن ۲۰۱۲ نسبت به ماه پیش از آن (مه) روزانه ۳۰ هزار بشکه کاهش یافته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، تازه‌ترین نظرسنجی پلاتس از مقام های اوپک، منابع صنعتی و تحلیلگران نشان می دهد میانگین کل تولید روزانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن با ۳۰ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه مه، به ۳۱ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
میانگین تولید کل اعضای اوپک در  مه ۲۰۱۲، ۳۱ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز بود.
بر پایه این گزارش، کاهش روزانه ۳۰ هزار بشکه ای تولید نفت اوپک از سوی کشورهای آنگولا و عراق بوده است.
بر پایه این نظرسنجی، تولید نفت خام عربستان در ماه ژوئن با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه ای نسبت به ماه مه درمجموع به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ بشکه در روز رسید، همچنین تولید نفت خام لیبی و امارات متحده عربی نیز در ماه گشذته میلادی با ۵۰ هزار بشکه افزایش همراه بوده است.
تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک در ماه مه از میزان سقف تولید گروهی این سازمان، یک میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه فراتر رفته است.
اعضای اوپک در نشست ۱۶۱ این سازمان (پنج شنبه ۲۵ خرداد) در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر ۲۰۱۱ را همچنان ثابت نگه دارند.
عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک اعلام کرده بود: بعید به نظر می رسد تصمیم اعضای اوپک برای تثبیت سقف تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه در نشست ۱۶۱ این سازمان از ماه ژوئیه تاثیر خود را نشان می دهد.
قیمت های جهانی نفت خام در ماه های اخیر با نوسان های زیادی همراه بوده است، به طوری که بهای نفت خام برنت از رقم ۱۲۸ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه در اول ماه مارس به ۸۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه در ۲۲ ژوئن (دوم تیر) رسید.
کاهش قیمت های جهانی نفت خام سبب نگرانی عده ای از اعضای اوپک را بر انگیخت به طوری که وزیران نفت ایران، الجزایر و ونزوئلا از برگزاری یک نشست فوق العاده در صورت رسیدن بهای نفت به سطوح نگران کننده حمایت کردند.
بهای نفت از ۲۲ ژوئن که به زیر ۹۰ دلار برای هر بشکه رسیده بود روندی افزایشی داشته است به طوری که بهای نفت خام برنت در پایان معاملات روز گذشته (دوشنبه ۱۹ تیر) با دو دلار و ۱۳ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه رسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۰۱۹۲۵۸۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.