تولید پنج بازی حرکتی کاهش دهنده چاقی نوجوانان

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی از تولید پنج بازی حرکتی در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، دکتر فاطمه رخشانی در نشست خبری جشنواره خدمات الکترونیک سلامت با اعلام این خبر اظهار داشت: این دسته از بازی‌ها منجر به کاهش رشد چاقی بین نوجوانان می‌شود.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منعقد شده و در حال حمایت از تولید سه بازی یارانه‌ای مرتبط با سلامت هستیم. در این بازی ها بحث سلامتی کاربر به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره ملی رسانه های سلامت در ادامه از راه اندازی سامانه ۲۰۱۱۵ به منظور ارسال پیام های سلامتی که به تأیید وزارت بهداشت می رسد خبر داد و گفت: حمایت از ۳۰ نرم‌افزار کاربری تلفن همراه را در دستور کار داریم که این نرم‌افزارها روی تلفن همراه نصب می‌شوند.

وی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با سازمان صدا و سیما اظهار داشت: در این زمینه راهنمای تولید برنامه های سلامت محور را در اختیار صدا و سیما قرار داده ایم.

دکتر رخشانی در خصوص برگزاری جشنواره ملی رسانه های سلامت گفت: امسال بر اساس دستور وزیر بهداشت جشنواره رسانه‌های سلامت به صورت ملی برگزار می‌شود. بر این اساس از این پس جشنواره رسانه‌های سلامت به صورت دائمی و سالانه در حوزه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی رسانه‌های سلامت اظهار داشت: بر این اساس سعی می‌شود تا ظرفیت‌های موجود در سایر سازمان‌ها و رسانه‌ها را به سمت موضوع سلامت جلب کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا سی‌ام آبان ماه مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و این جشنواره نیز روز اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 وی افزود: طی دو سال گذشته تاکید جشنواره بیشتر روی رسانه‌های دیداری و دیجیتال بود. اما برای امسال رسانه‌های چاپی، نوشتاری و شنیداری نیز در نظر گرفته شده‌اند.

دکتر رخشانی افزود: بخش بین‌الملل نیز در جشنواره امسال لحاظ شده‌ است و این حوزه‌ها امسال گسترش بیشتری یافته‌اند.

وی در پایان از طراحی و راه‌اندازی سایت اینترنتی www.salem.ir خبر داد و گفت: تمام وب‌سایت‌ها و سایت‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان فعال بوده و به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند، در این سایت قرار گرفته‌اند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.