تولید ۷ ویژه برنامه برای روز میلاد امام زمان(عج)

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۳:۳۴:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مروری بر شعر حضرت امام خمینی (ه) که در مدح حضرت مهدی سروده بودند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، رادیو ایران به مناسبت میلاد امام زمان با تهیه و تولید ۷ ویژه برنامه این روز مبارک را گرامی می دارد.
سید مجتبی عسگری سرپرست روابط عمومی رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: رادیو ایران  در خجسته میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) و روز جهانی مستضعفان ویژه برنامه های ” غزل شعبان ” ، “آیه های انتظار ” ، ” عیدانه ” ،” بشارت “، ” گلبانگ ” ، “کوی نشاط” و ” کوچه های انتظار” را برای پخش آماده نموده است.
عسگری درتشریح این برنامه ها گفت: با توجه به اهمیت نیمه شعبان سعی شده به وظایف منتظران در عصر ظهمور پرداخته شودو شاخصه های منتظر واقعی بیان شود و پیرامون اهمیت انتظار علل غیبت امام زمان (عجل ا…) در غیبت صغری و کبری ، مهدویت و بیداری اسلامی ، مهدویت و اخلاق  اسلامی برنامه سازی شود.
وی “غزل شعبان ” را کاری از گروه اندیشه رادیو ایران دانست   که با حضور کارشناسان مختلف به بررسیتشرف افراد به خدمت حضرت مهدی (عج ا…) ، نقش فرهنگ مهدویت در بیداری اسلامی ، فلسفه انتظار ، وظایف منتظران ، اعمال شب و روز نیمه شعبان ، شرح تاریخی و شرایط سیاسی فرهنگی اجتماعی زمان میلاد حضرت و تنها راه سعادت تجدید عهد با امام عصر می پردازد که حجج الاسلام   سید مهدی حائری زاده ، علی سرلک ، هاشمی نژاد، میر لوحی ودکتر سید محسن میر باقری و شفیعی سروستانی به ارائه دیدگاههای خود در این موضوعات می پردازند.
عسگری افزود: آیتم های “من چشم به راهم ”  با موضوع انتظار از اشعار شعرای برجسته همچون استاد حسان و سبزواری ، ” در انتظار یار”  نظر متفکران غربی همچو برنارد شاو، داگلاس جانسون ، هانری کربن  در باره مهدویت ، “آفاق انتظار”  با موضوع بیداری اسلامی و مهدویت ، “راز غیبت” با کارشناسی دکتر محسن میر باقری ، ” در حریری از نور” ، “پیدای  پنهان” پخش قطعات نمایشی با موضوع انتظار، ” معرفی کتب مهدویت” و ارتباط با شیخ علی کورانی مولف لبنانی کتاب عصر ظهور  از دیگر بخش های این برنامه است .
وی افزود: در آیتم “نجوای عاشقانه” با مدینه منوره ارتباط زنده تلفنی بر قرار می شود و حجت الاسلام هادی اتابکی  از حال و هوای شیعیان در آن مکان مذهبی  گزارش می دهد.همچنین ارتباط زنده با شهرهای مقدس مشهد ، قم و جمکران و گزارش زنده از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مطهر حضرت امامزاده صالح  از دیگر بخش های این برنامه است.
“غزل شعبان ” ۱۵ تیر از ساعت یک بامداد  به مدت چهار ساعت و نیم  به  سردبیری  حسین معصومی ، تهیه کنندگی محمدرضا فوادیان و کارشناس مجری علی رضا فتحی پور و گویندگی محمد حسین نورشاهی پخش می شود.
سرپرست روابط عمومی رادیو ایران ” کوی نشاط ” را کاری از دفتر طنز این شبکه رادیو یی دانست و گفت: در این جنگ رادیویی ترانه ها و موسیقی های شاد و قطعات نمایشی با حضور هنرمندانی همچو داوود حیدری ، عباس محبی ، گیلدا حمیدی ، قربان نجفی ، سجاد شهرابی ، علی رضا تابان ، آسیه گرجی و ویدا شهشهانی پخش می شود.
“کوی نشاط” جنگ عصرگاهی رادیو ایران روز پنج شنبه از ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۸ به تهیه کنندگی و سردبیری امیر عباس اشرف  پخش می شود.کارگردان قطعات نمایشی این جنگ شاد محمود صابری است.
وی “عیدانه ” را کاری دیگر از دفتر طنز رادیو ایران دانست که هنرمندان جمعه ایرانی ساعات خوش و مفرحی را برای شنوندگان مهیا می نمایند.عیدانه از ساعت ۹صبح به مدت دو ساعت و نیم به تهیه کنندگی سعید توکل پخش می شود.
عسگری “بشارت ” را کاری از گروه خانواده درراستای بررسی جشن های مسلمانان در اعیاد مذهبی دانست و افزود: در این برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی استاد دانشگاه  به صورت خاص و ویژه پیرامون مسئله انتظار و اهمیت آن در نهاد خانواده صحبت می شود.
وی گزارش های مردمی از محل جشن ها و اعیاد و صحبت در خصوص نذرهای مردم در این روز را از دیگر بخش های “بشارت ” دانست که پنج شنبه ۱۵ تیر از ساعت ۱۱:۳۰ به مدت یکساعت به سردبیری بهزاد محمودزاده پخش می شود.
سرپرست روابط عمومی رادیو ایران “آیه های انتظار” را کاری از گروه فرهنگ دانست که  در این برنامه آثار شاعران  قدیم تا معاصر که در مورد حضرت مهدی ، انتظار و مهدویت شعر گفته اند مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
“آیه های انتظار ” به سردبیری ریحانه یزدان دوست ، تهیه کنندگی محمد رضا فوادیان ، گویندگی سرور پاکنشان و غلامعلی امیر نوری از ساعت  ۸:۴۰ صبح پخش می شود.
عسگری ادامه داد: “در کوچه های انتظار” در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه در  جشن بزرگ مردم ایران و در تولد آقا امام زمان کوچه به کوچه همراه با مخاطبان کوچه های شهر را  آذین می بندد و از آداب و رسوم مردم ایران در اعیاد شعبانیه گزارش های متفاوتی را پخش می کند .همچنین در این دو روز با کسانی  که مفهوم انتظار  را کمی متفاوت تر از دیگران  چشیده اند همچو پیرمردی که بعد از ۵۰ سال خواهر و برادرش را پیدا کرد، مادر و دختری که بعد از ۴۰ سال همدیگر را در آغوش کشیدند،  گفتگو می شود.
” کوچه های انتظار” چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۸ به مدت ۳ ساعت با همان عوامل برنامه “کوچه رادیو” به تهیه کنندگی و سردبیر ی محمد بخشایش ، گویندگی :فاطمه نیرومند و آرش ظلی پور پخش می شود.
سرپرست روابط عمومی رادیو ایران  با بیان اینکه برنامه “گلبانگ”  ویژه نیمه شعبان  است ادامه داد: ترانه های ” میلاد موعود” یاسر شیرازی ، “ماه دل آرا” مجید اخشابی ، “عطر سوسن” علی رضا افتخاری ، ” عطر نرگس” غلامرضا صنعت گر ، “طلب” محمد اصفهانی همراه با تبریک های شنوندگان پخش می شود.
ضمن اینکه با علی تفرشی و مازیار عصری گفتگو شده که این دو هنرمند ترانه های “آخرین امید ” و “یه آسمون ستاره” را تقدیم شنوندگان  “گلبانگ” نموده اند.
“گلبانگ” روز پنج شنبه از ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه  به تهیه کنندگی و سردبیری معصومه جدلی ، گویندگی : مریم نشیبا ، صدابرداری الهام موسوی و ارتباطات جعفر دست انبویه  پخش می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۵۳۴۱۹۳۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.