تولید ۹۶۰هزار تن گوشت قرمز در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

۹۶۰هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که این میان ۹۰درصد مصرف کشور را تامین می کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سعادت‌الله‌ عباسی در حاشیه‌ افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت : بیش از ۲۰ هزار راس دام شیری به واحد‌های حاوی مجوز پروانه بهره‌برداری افزوده شده و هیچ‌گونه کمبودی در تولید شیر خام و جذب این محصول در صنایع لبنی نداریم.

وی افزود: سالانه ۶٫۵ تا هفت میلیون تن شیر خام جذب صنایع لبنی می‌شود و طی چند سال اخیر در پی روند افزایشی تولید شیر خام صادرات لبنیات نیز شکل گرفته است به‌طوری که در سال قبل ۲۴۰ هزار تن فرآورده‌های لبنی صادر شد و امسال نیز میزان صادرات این محصولات روند افزایشی دارد.
 
وی تاکید نمود: در هیچ یک از استان‌های کشور دامداران شیر خام را بیش از ۹۳۰ تومان نمی‌فروشند و قیمت تفاهم‌نامه رعایت می‌شود.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال قبل ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شیر خام تولید شد که میزان تولید این محصول در سال جاری به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید.

عباسی همچنین از تولید ۹۶۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد استفاده در کشور از طریق تولید داخلی و ۱۰ درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ سبب افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار نمود: این موضوع در حیطه وظایف من نمی باش./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.