تولیدات تلویزیونی و حسرت مخاطبان از دیدن آثار جذاب

به گزارش روزشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اتمام پخش مجموعه تلویزیونی ‘حیرانی’ از شبکه یک و ‘دختری به نام آهو’ از شبکه تهران، هنوز این دو شبکه هیچ سریال جدیدی برای مخاطبان خود پخش نکرده اند و ظرف دو هفته گذشته آنتن خود را با پخش فیلم های خارجی پر کرده اند که دلزدگی مخاطب را در پی داشته است.

هرچند شبکه سه سیما هر شب مجموعه تلویزیونی ‘پشت کوه های بلند’ را روانه آنتن می کند اما این مجموعه نیز به دلیل پخش زنده مسابقات فوتبال هنوز زمان مشخصی در جدول پخش ندارد و زمان پخش آن به تناسب پوشش رویدادهای ورزشی تغییر می کند.

در واقع می توان گفت که شبکه های تلویزیونی بعد از اتمام تعطیلات نوروزی هنوز نتوانسته اند مجموعه مخاطب پسندی را راهی آنتن کنند.

تعلل در پخش مجموعه های تلویزیونی در حالی صورت می گیرد که هر یک از شبکه های تهران و یک سیما چندین سریال آماده پخش دارند.

‘مهمانان ویژه’، ‘ تکیه بر باد’ ، ‘طهران نو’ و ‘دختران حوا’ عناوین برخی سریال های شبکه تهران هستند که آمادگی پخش از تلویزیون را دارند اما اینکه چرا این شبکه جدول پخش خود را دو هفته خالی نگه داشته است و در ارایه مجموعه جدید به مخاطب تعلل می کند، جای سوال دارد.

از سوی دیگر دست شبکه یک سیما نیز خالی نیست و مجموعه هایی از جمله ‘ خوابگاه’ ، ‘بیدار باش’، ‘راستش را بگو’ و ‘رازهای پنهان’ می توانند در جدول پخش این شبکه قرار گیرند اما این شبکه همچنان ترجیح می دهد تا زمان اختصاصی خود برای پخش سریال هر شبی را خالی نگه دارد.

البته باکس پخش هفتگی سریال های الف شبکه یک سیما که به جمعه شب ها اختصاص داشت، پس از اتمام پخش سریال ‘شوق پرواز’ همچنان خالی است و این شبکه با گذشت چند ماه اثری برای جایگزینی این سریال نیافته است.

هرچند وعده هایی از سوی مسوولان این شبکه مبنی بر پخش سریال ‘کلاه پهلوی’ ساخته سیدضیاءالدین دری پس از ‘شوق پرواز’ به گوش می رسید اما به دلیل آماده نبودن این سریال، پخش آن نیز تاکنون به تعویق افتاده است.

پیگیری خبرنگار ایرنا از شبکه های سیما درباره اینکه چرا جدول پخش شبانه خالی است این نتیجه را در پی داشت که مسوولان شبکه پخش مجموعه های جدید تلویزیونی را به بعد از ۱۵ خرداد موکول کرده اند.

بر این اساس باید از نیمه دوم خرداد ماه شاهد پخش مجموعه های تلویزیونی جدید از شبکه های سیما باشیم؛ مجموعه هایی که باید پخش آنها تا ابتدای مرداد که ماه مبارک رمضان آغاز می شود، ادامه خواهد یابد.

به نظر می رسد که مجموعه ۱۴ قسمتی’مهمانان ویژه’ ساخته جواد رضویان و با نقش آفرینی علیرضا خمسه، آشا محرابی، امیرحسین صدیق و… گزینه شبکه تهران برای پخش باشد و شبکه یک نیز تمایل دارد که مجموعه ‘بیدارباش’ را راهی آنتن کند.

در این میان گمانه هایی مبنی بر آغاز پخش سریال ‘کلاه پهلوی’ از اواسط خرداد ماه به صورت هفتگی (جمعه شب ها) از شبکه یک سیما به گوش می رسد اما باید منتظر بود که آیا این وعده محقق می شود زیرا عوامل تولید آن از هفته آینده تصویربرداری بخش های باقیمانده این مجموعه را در شهرک سینمایی غزالی آغاز می کنند و گفته می شود که این کار تا یک ماه آینده به طول انجامد.

انتظار می رود که با پخش مجموعه های جدید از سیما، رخوتی که در این شبکه های تلویزیونی رسوخ کرده است، از بین برود و بینندگان پس از دو ماه و نیم از آغاز سال جدید شاهد پخش یک سریال خوش ساخت و مناسب از تلویزیون باشند.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۷۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.