تولیدات داخلی طلا ۵۰ درصد کاهش یافت

۰۶م اسفند ،

بینا- افزایش قیمت مواد اولیه تولید طلا و همچنین حباب ایجاد شده در این بازار سبب شده تا صنعت طلا در معرض رکود قرار بگیرد و امسال با شیبی کاملا نزولی نسبت به سال قبل صنعت تولید طلا مواجه شد.
به گزارش بینا، عباد محمدولی با بیان اینکه تولید طلا به سبب افزایش قیمت ارز نسبت به سال قبل امسال با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده به ایلنا اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه تولید طلا و همچنین حباب ایجاد شده در این بازار سبب شده تا صنعت طلا در معرض رکود قرار بگیرد و امسال با شیبی کاملا نزولی نسبت به سال قبل صنعت تولید طلا مواجه شد.
به گفته محمدولی در حال حاضر تولید طلا در کشور دارای نوسان بسیاری است و نمی‌توان به پایدار بودن این صنعت در صورت ادامه روند نوسانات قیمت ارز و به تبع آن افزایش پایه قیمت مواد اولیه امیدوار بود.
رئیس انجمن کارفرمایان تولید طلا تولید طلا رکود حاکم بر صنعت طلا و همچنین عدم امکان ارائه تسهیلات از سوی سیستم بانکی عامل دیگری بر کاهش تولید صنایع طلا در کشور شده است.
این فعال صنعت طلا سبب افزایش نوسان در قیمت انواع طلا را در بازار وجود دلالی، سفته بازی و رانت موجود در این بازار عنوان کرد و گفت: این امر سبب شده تا در عرضه و تقاضا حباب گرانی به وجود بیاید و تعادل بین عرضه و تقاضا از بین برود و در نتیجه بازار طلا با نوسان دامنه داری مواجه شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.