تولیدات صدا و سیما در شبکه های ترکمنستانی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در دیدار رئیس رسانه ملی با وزیر فرهنگ ترکمنستان بر گسترش همکاری های فرهنگی و رسانه ای تاکید شد.

به گزارش هنرآنلاین؛ در این دیدار که در عشق آباد برگزار شد،خانم غنچه ممدووا وزیرفرهنگ ترکمنستان علاقه کشورش را برای پخش تولیدات مستند ، فیلم و مجموعه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه های تلویزیونی ترکمنستان اعلام کرد . وی همچنین بر ضرورت تولید مشترک رسانه ای بر اساس شخصیت های تاریخی موردعلاقه دو ملت تاکید کرد.

رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه نمونه هایی از تولیدات برجسته رسانه ملی در ساختارهای مختلف تلویزیونی آمادگی خود را برای ارسال و فروش محصولات رسانه ملی و همکاری در طرحهای های مشترک اعلام کرد . آقای ضرغامی در این سفر همچنین از رادیوتلویزیون دولتی ترکمنستان بازدید و با رئیس این سازمان نیز دیدار وگفت وگو کرد.

در این بازدید آقای مقصد آلتایوف رئیس رادیو تلویزیونی ترکمنستان گفت : ترکمنستان پنج شبکه تلویزیونی دارد که عمده برنامه های نمایشی آن از منابع خارجی نظیر سینمای هندوستان تامین می گردد . رئیس رادیوتلویزیون ترکمنستان با استقبال ازپخش سریال های ایرانی در این شبکه ها گفت:جمهوری اسلامی ایران همسایه خوب ملت ترکمنستان است و ما برای شناساندن این کشور در رسانه های خود تلاش می کنیم.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.