تولید بنزین پتروشیمی‌ها متوقف می‌شود!

مصرف بنزین کل کشور همان طور که پیش‌بینی می‌شد از نیمه دوم مهرماه در حال طی کردن روند نزولی است؛ به طوری که مصرف بنزین که پیش از این به ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده بود، با ۹ میلیون لیتر کاهش، اکنون به ۶۱ میلیون لیتر رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی –  در حالی که متوسط مصرف بنزین روزانه کشور در روزهای پایانی شهریورماه به دلیل موج دوم سفرهای تابستانی و بعد از آن بازگشایی مدارس افزایش چشمگیری یافته بود؛ به طوری که که در برخی از روزها مصرف این فرآورده به بیش از ۷۰ میلیون لیتر هم افزایش یافت اما اکنون مصرف بنزین به ۶۱ میلیون لیتر رسیده است.
اگر چه مصرف بنزین در ۱۵ مهرماه ۶۹٫۶ میلیون لیتر ثبت شد اما این رقم برای سه روز دیگر به ترتیب ۶۱٫۷، ۶۱٫۱ و ۶۱٫۳ میلیون لیتر است که از کاهش مصرف این فرآورده حکایت می‌کند و انتظار می‌رود روند نزولی مصرف بنزین در روزهای آینده ادامه پیدا کند.
به گزارش ایسنا، پیش از این معاون وزیر نفت با اعلام این که مصرف بنزین تا پانزدهم مهر روند صعودی دارد، گفته بود که بعد از این تاریخ متوسط مصرف روزانه این فرآورده به ۶۲ تا ۶۳ میلیون لیتر می‌رسد.
علی‌رضا ضیغمی‌همچنین رقم مناسب برای مصرف روزانه بنزین کشور را در صورت وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌مناسب بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون لیتر پیش‌بینی کرد.
در شرایطی که مصرف بنزین کشور افزایش یافته بود، تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی‌هم دوباره آغاز شد، اما با ادامه روند کاهشی مصرف بنزین در روزهای آینده به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی‌هم متوقف می‌شود.
در حال حاضر تولید بنزین ایران همراه با سایر افزودنی‌های آن به حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم با راه‌اندازی برخی از طرح‌های بنزین سازی و توسعه‌ای پالایشگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۷۰ .میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.