تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در بوشهر

تولید بیش از 600 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در بوشهر

تنظیم بازار گوجه‌فرنگی در بازارهای تهران و کلانشهرهای کشور تأثیر زیادی دارد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که نقش تعیین‌کننده‌ای در تنظیم بازار این محصول در بوشهر و کلانشهرهای کشور دارد.

محمدتقی منوچهری افزود: سال زراعی گذشته به‌دلیل سرمازدگی با کاهش تولید مواجه بود، به‌طوری‌که ۴۷۱ هزار تن برداشت شد. این در حالی است که سال قبل از آن ۶۰۰ هزار تن برداشت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از آبان‌ماه برداشت شروع می‌شود و تا اسفندماه ادامه دارد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل برداشت شود.

منوچهری ادامه داد: با توجه به اینکه برداشت خارج از فصل نقش مهمی در تنظیم بازار دارد، از این نظر تولید این محصول اهمیت دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید به سایر مناطق مختلف کشور ازجمله تهران، اصفهان، مشهد و تبریز صادر می‌شود.

وی یادآور شد: از طرف سازمان حفظ نباتات و معاون  بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل تولید محصول سالم ابلاغ شده و بر سالم‌سازی محصولات کشاورزی تأکید شده است.

منوچهری تأکید کرد: در دوهزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی حشرات مفید (براکون و تریکوگراما) رهاسازی شده است که نقش مؤثری در سالم‌سازی محصول دارد.

وی در پایان اظهار داشت: ۱۲۱ کارشناس کشاورزی و شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی بر تولید محصول سالم در استان فعالیت و نظارت می‌کنند./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910703-01

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.