تولید توربین ۴ مگاوات توسط ایدرو برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن هلالی مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه با اعلام این خبر افزود: با طرح تولید این توربوژنراتور ۴مگاوات و بومی سازی کامل و تدوین دانش فنی طراحی و ساخت قطعات، نیاز کشور به تجهیزات و سامانه های CHP با پایه توربین گاز در محدوده ۳ تا ۸ مگاوات برطرف خواهد شد.

به گفته هلالی، دانش فنی طراحی و تولید این توربین ها که صرفا در اختیار معدود کشورهای جهان است، در حال حاضر مراحل تکمیلی خود را سپری کرده و به زودی با همت مهندسان ایرانی و سرمایه‌گذاری ایدرو به یک کارخانه تولیدی با ظرفیت متناسب با نیاز کشور تبدیل شده و نیاز کشور به واردات سالانه ده ها میلیون دلار تجهیزات مشابه را برطرف خواهد ساخت. 
 

CHP یک سامانه تولید همزمان برق و گرما است که از گرمای اتلافی توربین به عنوان یک منبع انرژی برای تولید بخار و یا آب گرم و منابع گرمایی دیگر مورد نیاز، استفاده می کند و کارایی را از ۳۰ تا ۳۵ درصد به بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش می دهد.

 

وی تصریح کرد: تکمیل روند داخلی‌سازی طراحی و ساخت قطعات و مجموعه‌های این سامانه و ایجاد یک خط تولید و مونتاژ محدود با بهره گیری از دیگر توانمندی های موجود در صنعت کشور، می‌تواند ظرف ۳سال نیاز کشور را تامین کند.


CHP توربینی ۴مگاوات در طیف وسیعی از پروژه ها و سایت های صنعتی کاربرد دارد و علاوه بر تولید برق، حرارت تولیدی آن در صنایع فرایندی از جمله ذوب فلزات، صنایع چوب و کاغذ، کارخانجات قند و شکر، پتروشیمی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
 

تولید داخلی این توربین‌ گازی ۴مگاوات که مناسب برای رانش ژنراتورها است، گام بزرگی در مسیر تحریم‌زدایی و دستیابی به استقلال صنعتی در سایه حمایت از تولید ملی و پشتیبانی از کار و سرمایه ایرانی محسوب می شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.