تولید خودرو، پاییز طبیعی می‌شد

تولید خودرو، پاییز طبیعی می‌شد

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور وزیر و سایر مسوولان و مدیران صنعتی آخرین وضعیت تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «عصرخودرو» ، رضا فاطمی‌امین در این باره به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند کاهشی تولید خودرو کاهش یابد و برآوردها این است که در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

به گفته وی در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته‌اند که مدت پرداخت طلب معوق قطعه‌سازان را کاهش دهند.

دبیر کارگروه پایش تولید تاکید کرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشکلات مربوط به خودروسازان لازم است که از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در کشور سالانه نزدیک به ۷ میلیون تن فولاد وارد می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شرکت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده کل تولید فولاد در داخل کشور انجام شود.

او با بیان این‌که فولاد هم در تولید و هم در مصرف یک شاخص صنعتی محسوب می‌شود، اظهارکرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف‌کنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.

به گزارش ایسنا تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۳۸ درصدی تولید انواع خودرو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری است.

جمعه ۲۴ شهریور   ۱۷:۲۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.