تولید دو نمایشنامه برای حضور و رقابت در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه

عوامل اجرایی دو نمایش یاد شده با حضور کارشناس مشاور هنرهای نمایشی حوزه هنری مرکز در هفته پایانی مرداد ماه، خود را برای شرکت در همایش منطقه تئاتر ماه آماده می کنند.

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمندان تئاتر این استان برای شرکت در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، شش متن نمایشی در دو بخش صحنه ای بزرگسال و صحنه ای کودک و نوجوان را به دبیرخانه ارایه کرده اند، که پس از پایان ارزیابی متون، به تشخیص کارشناسان هنرهای نمایشی حوزه هنری مرکز ،  یک اثر در بخش بزرگسال و یک اثر در بخش کودک و نوجوان برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، توحید معصومی با بیان این مطلب افزود: در بخش صحنه ای بزرگسال نمایشنامه «حاشیه دوزیهای بیرق» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و در بخش نمایش صحنه ای کودک و نوجوان نمایشنامه «خالجا قوشی» به نویسندگی مهدی خلیل زاده از جمله نمایشنامه های پذیرفته شده برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای تئاتر ماه هستند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل اظهارداشت: عوامل اجرایی دو نمایش یاد شده با حضور کارشناس مشاور هنرهای نمایشی حوزه هنری مرکز در هفته پایانی مرداد ماه،  خود را برای شرکت در همایش منطقه تئاتر ماه آماده می کنند.

معصومی با اشاره به برگزاری چندین دوره از جشنواره سراسری تئاتر ماه ادامه داد: جشنواره سراسری تئاتر ماه شروع خوبی داشت و توانست در همان دوره نخست جایگاه خودش را در بین دیگر جشنواره های هنری کشور تثبیت کند، اما در طول برگزاری جشنواره به لحاظ نحوه برگزاری و نمایش های اجرا شده دچار ضعف شد که همین موضوع موجب شد تا جشنواره های دیگر از نظر کیفیت و حمایت از گروه های نمایشی جلوتر از جشنواره تئاتر ماه قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از حوزه هنری مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی «نمایش خاطره» گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل برنامه های متعددی را برای هنرمندان برگزار می کند که از جمله آنها می توان به در اختیار گذاشتن سالن تمرین و اجرا به هنرمندان،  برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی با نام «نمایش خاطره»، برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی به مناسبت ایام الله دهه فجر ۹۱ ، برپایی «افسانه تئاتر» ویژه نمایشنامه خوانی نویسندگان بومی و … اشاره کرد.

طبق فراخوان اعلام شده ؛ حداکثر سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه نمایشنامه در بخش خیابانی و یک نمایشنامه در بخش کودک و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و  پس از تولید به تشخیص کارشناسان مربوطه حداکثر دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یک نمایش در بخش کودک و نوجوان برای همایش منطقه ای که در ۵ منطقه کشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.

شایان ذکر است، استان اردبیل در کنار استان های قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز و یزد در منطقه ۳  همایش های منطقه ای تئاتر ماه حضور دارد که از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ شهریور با میزبانی شهر کرج  برگزار خواهد شد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.