تولید رطوبت گیر کوچک برای صنایع پیشرفته و نظامی

۲۷ آبان ،

دکتر سعیدرضا دهقانی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، ترموالکتریک ها را پمپهای گرمایی دانست و افزود: این سیستم با صرف انرژی الکتریکی، گرما را از صفحه ای به صفحه د‌یگر منتقل و سرما ایجاد‌ می ‏کند.

وی با اشاره به طراحی و ساخت رطوبت گیر با استفاده از ترمو الکتریک، اظهار داشت: در این طرح رطوبت گیرهای ترمو الکتریک طراحی شده است. رطوبت گیرهای طراحی شده برای صنایع ویژه کاربرد دارد. ‌
 

دهقان به بیان عملکرد این رطوبت گیر پرداخت و توضیح داد: پمپ الکتریکی این رطوبت گیر با وصل شدن به توان الکتریکی ۱۲ ولت، یک طرف قطعه به شدت سرد و سمت دیگر گرم می گردد.
 

مجری طرح، ادامه داد: با عبور دادن هوا از سمت سرد، آب داخل ذخیره و به این ترتیب رطوبت گرفته می گردد.
 

وی کوچک بودن این رطوبت گیر را از ویژگیهای این سیستم نام برد و یادآور شد: این رطوبت گیر ترمو الکتریک بر خلاف انواع خارجی آن به اندازه قوطی کبریت است.
 

دهقان نداشتن نویز (پارازیت) و کاهش بها های تعمیر و نگهداری را از دیگر مزایای این رطوبت گیر نام برد و اضافه کرد: این رطوبت گیر به سبب نداشتن کمپرسور نویز ندارد ضمن آنکه بها تعمیر و نگهداری به سبب حداقل بودن قطعات متحرک به حداقل رسیده است.
 

این محقق طراحی ترموالکتریک های سایز کوچک با راندمان بالا را از اهداف این پروژه نام برد و گفت: از این رو تلاش شد تا این رطوبت گیر برای صنایع خاص چون صنایع پیشرفته و نظامی طراحی و پیاده سازی شود.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.