تولید غذا در فضا با استفاده از LED های هسته ای

برای آن که ما بتوانیم هرچه بیشتر سیاره های جهان اطراف خود را بشناسیم، لازم به این است که زمان بیشتری را در آنجا سپری کنیم. اما زندگی در فضا این قدر ها هم آسان نیست؛ یکی از مهمترین مشکلات انسان در میان ده ها مشکلی که در فضا خواهد داشت، مسئله ی غذا و تغذیه است. انسان تا زمانی می تواند در فضا بماند و به کاوش های خود ادامه دهد که مواد غذایی داشته باشد. با توجه به شرایط موجود در خارج از کره ی زمین و گران تمام شدن حمل مواد غذایی از زمین و از همه مهمتر محدود بودن ظرفیت برای حمل مواد غذایی فرصت انسان را برای ماندن در خارج از کره ی زمین کم می کند. و این دقیقا همان مسئله ای است که دانشمندان ادعا می کنند آن را حل کرده اند! آن ها می گویند تنها راه موجود این است که فضانورد خودش غذای مورد نیاز خود را در فضا تولید کند.

اما تولید غذا و بویژه کاشت گیاه در فضا با زمین تفاوت های بسیاری دارد؛ تئوری دانشمندان این است که امکان کاشت و رشد گیاه در گلخانه های بشد محافظت شده با فراهم آوردن شرایط لازم در فضا امکان پذیر خواهد بود. بدین صورت که آنها نور خورشید را به اندازه ای که گیاه بتواند فوتوسنتز کند را متمرکز کرده و در اختیار گیاه قرار می دهند. این تئوری تا زمانی موفق آمیز خواهد بود که نور خورشید وجود داشته باشد؛ پس در دو هفته ای که در ماه شب است و هوا سرد است باید به دنبال راه حلی برای این موضوع گشت. دانشمندان می گویند که ما می توانیم با استفاده از LED های هسته ای دو باره شرایط لازم را فراهم کنیم. از آن جایی که ما باتری هایی(منابع انرژی) نداریم که بتوانیم به کمک آن ها انرژی مورد نیاز دو هفته ی این LED ها را فراهم کنیم، بهترین راه حل علمی این است که از ژنراتور های ترموالکتریک رادیوایزوتوپ، درست مانند همان هایی که در کره ی مریخ برای زنده نگه داشتن آزمایشگاه مریخ استفاده می شود، استفاهده کرد تا بتوان انرژی مورد نیاز دو هفته ی این LED ها را فراه کرد.

با توجه به سرعت چشمگیر پیشرفت علم در عرصه های مختلف، آیا فکر می کنید روزی از راه می رسد که انسان ها به کره ها ی دیگر برای زندگی مهاجرت کنند و آن جا را هم مانند کره ی زمین آباد و آماده ی یک زندگی تازه کنند؟

ارسال شده توسط: سینا پرویزی
منبع: forbes.com

مطالب مرتبط

  • ناسا با ساخت ماهواره‌ی ارزان اندروئیدی بالاخره اندروئید را به فضا می‌فرستد
  • کلیدهای میانبر در سرویس‌های ایمیل Outlook، Gmail و Yahoo
  • بررسی کامل آفیس ۲۰۲۲ به صورت تصویری
  • ۳ سرویس آپلود و به اشتراک گذاری فایل با امکاناتی جالب
  • ۵ گیگابایت فضای رایگان SugarSync برای مشتریان سامسونگ

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.