تولید ملی در وزارت جهاد کشاورزی جدی گرفته شده است

به گزارش روز جمعه ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ‘حسن عالمی’ در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در مورد شعار تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ، افزود: مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کنند تا این شعار را در این بخش محقق کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد کارکنان در این وزارت خانه این است که بخش کشاورزی در اقتصاد کشور نقش تعیین کننده داشته و بیشترین جمعیت را در بخش تولید و مصرف زیر پوشش دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت :‌در بخش تولید با توجه به بارش مناسب باران در سال جاری تولید خوبی خواهیم داشت به نحوی که نیاز کشور را در بخش های مختلف پاسخ می دهد و از سوی دیگر فعالان این بخش از پر تلاش ترین جمعیت این کشور هستند.

سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: با تلاش ها و دلسوزی در مدیریت این بخش در سال جاری توفیقات مناسبی به دست می آید.

وی با اشار به نگاه دینی و ارزشی به بخش کشاورزی اظهار داشت : در آیه ۱۱ تا ۱۲ سوره نحل آمده است نزول آب و باران باعث برکت است و این نزولات آسمانی آشامیدنی ها و خوردنی ها و زارعت را به وجود می آورد.

عالمی با اشاره به آیه ۱۵ سوره ملک نیز تصریح کرد:‌ در این آیه خداوند به زمین توجه کرده و زیرا از آب و زمین برکت ایجاد می شود.

وی گفت‌:در ادامه این آیه آمده است بر شانه های این زمین راه بروید و از امکاناتی که در زمین است بهره گیری کنید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: فخر رازی در تفسیر این آیه می گوید در جمله آخر این آیه خداوند فرموده است که مواظب باشید این زمین را که در اختیار تان است خود شما هم روزی در دل زمین خواهید رفت.

عالمی ادامه داد: در روایات شریفه نیز آمده است کسانی که زمینه فعالیت در بخش کشاورزی را دارند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: از رسول اکرم سوال کردند بهترین شغل برای انسان چیست که ایشان می فرماید کشاورزی ، زراعت و باغداری و سپس دامداری از بهترین شغل ها است و اغلب انبیا الهی به دلیل اهمیت این شغل کشاورز یا دامدار بودند.

وی در جمع نمازگزاران تهرانی در مورد زکات نیز گفت: با توجه به اینکه تابستان فصل برداشت محصولات است ،‌کشاورزان نیز باید نسبت پرداخت به موقع زکات اقدام کنند.

عالمی ادامه داد:‌اهمیت زکات در کنار نماز است و اصولا مقبولیت نمازی که ستون دین است به پرداخت زکات است .

به گفته وی ،‌ادا نکردن زکات منجر به قحطی می شود.

اقتصام** ۹۱۴۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۷۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.