تولید نمایش‌های رادیویی نیازمند برنامه‌ریزی برای جذب استعدادهای جوان است

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، جشن نخستین سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی به همراه اختتامیه سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی شب گذشته(دوشنبه) با حضور مسوولان رادیویی و پیشکسوتان و هنرمندان مرکز هنرهای نمایش رادیو در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

مدیر رادیو نمایش در این نشست به ارایه گزارشی از عملکرد یکساله این شبکه پرداخت و گفت: ۲۴ ساعته و سراسری شدن این شبکه، جذب مخاطب ۱۴ درصدی در تهران و جلب ۸۵ درصد رضایتمندی مخاطبان، حاصل حمایت های مسوولان معاونت صدا و همکاران مرکز هنرهای نمایشی رادیو بود.

‘مهدی دهقان نیری’ افزود: تولید نمایش‌های رادیویی نیازمند برنامه ریزی برای جذب و پرورش استعدادهای جوانان در عرصه های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، صدابرداری، افکتوری، تهیه کنندگی و سردبیری است.

رییس مرکز هنرهای نمایشی رادیو خاطر نشان کرد،با توجه به انگشت شمار بودن متخصصان در حوزه هنرهای نمایشی، لازم است که با برنامه ریزی و مدیریت منابع و نیروی انسانی به تامین نیروهای مورد نیاز برای تولید نمایش در رادیو اهتمام کرد.

دهقان نیری به ارایه گزارشی از سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی پرداخت و گفت: در این دوره ۲۹۰ نمایش رادیویی، ۱۴۰ نمایشنامه و ۴۰ مقاله درباره نمایش رادیویی به دبیرخانه رسیده است.

وی از مراکز آموزشی و دانشگاهی خواست تا برای اعتلای نمایش‌های رادیویی در کشور قدم‌های محکمتری بردارند.

‘محمدحسین صوفی’ معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که پس از یکسال از راه اندازی رادیو نمایش، شاهد حضور پررنگ فعالان عرصه نمایشی در این رسانه هستیم که نتیجه آن افزایش مخاطب و رضایتمندی آنان است.

وی با یادآوری سابقه ۹۰ ساله نمایش‌های رادیویی در جهان و قدمت ۷۰ ساله آن در ایران، اظهار داشت: در ابن مدت هنرمندان زیادی تلاش کردند تا از طریق تولید نمایش، زمینه را برای انبساط خاطر و افزایش آگاهی مردم فراهم کنند و فضای تفریحی و شادی را متناسب با بضاعت فرهنگی و هنری خود و با تکیه بر ارزش ها و هنجارها و اصالت های فرهنگی و اسلامی ایرانیان رقم بزنند.

صوفی ادامه داد: با توجه به ضرورت‌ها، مطالبات اقشار مختلف مردم و بویژه جامعه شنوندگان رادیویی و هنرمندان این عرصه، سال گذشته رادیو نمایش راه اندازی شد که طی یکسال گذشته توانست علاوه بر جذب مخاطب، رضایتمندی آنان را نیز به ارمغان آورد.

معاون صدا، از همکاری نهادهای مختلف فرهنگی از جمله مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غنای بیشتر برنامه های رادیو نمایش سپاسگزاری کرد و افزود: هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی باید با توجه به شرایط و نیاز جامعه و ذائقه مخاطبان اقدام به تولید نمایش های رادیویی کنند.

وی همچنین از دانشگاهیان و نویسندگان خواست تا با تکیه بر اصالت‌های فرهنگی و هنری جامعه، اقدام به تولید متون نمایشی کنند که بتواند سطح آگاهی عمومی جامعه را افزایش دهد و موجب بالندگی و رونق هر چه بیشتر هنرهای نمایشی در کشور شود.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۳۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.