تولید هنر با امکانات کم ، نیاز جامعه به هنر را حیاتی و کاربردی می کند

۱۹م دیماه ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پیام دهکردی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر در گفت و گو با ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: چندین سال است که جشنواره ای در زمینه ی تئاتر برگزار می شود که سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که آیا می توانیم بدون هیچ امکانات خاصی تئاتر بسازیم؟ جشنواره فیلم و عکس همراه در نظر دارد این رویکرد را در حوزه های فیلم، عکس گسترش دهد.  
 
وی افزود: به نظر می رسد چنین جشنواره هایی که با محوریت تولید هنر با امکانات کم برگزار می شوند اشخاص را به خلق هنر با ساده ترین ابزار تشویق کرده و انگیزه ی فوق العاده ای برای ورود به چنین عرصه ای درآنها ایجاد می کنند.  
 
وی با اشاره به سهل الوصول بودن استفاده از موبایل در عکاسی و فیلم سازی تاکید کرد: سهل الوصول بودن یکی از ویژگی های موبایل است که کار را آسان و در عین حال سخت می کند. موبایل ابزاری در دسترس است و پیچیدگی چندانی ندارد ، امکانات ویژه ی دوربین های بزرگ را نیز ندارد، به همین دلیل استفاده از آن در زمینه ثبت تصویر خلاقیت بیشتری می طلبد.  
 
دهکردی در پایان با اشاره به بستر آموزشی که در جشنواره ها فراهم می شود تصریح کرد: جزئیات و زیبایی ها چیزهایی می باشند که امروز مورد بی توجهی قرار می گیرند. جشنواره ای که با محوریت فیلم و عکس با موبایل برگزار می شود باید بکوشد تا نگاه خاصی را ایجاد کند و در زیباشناسی اشخاص اثرگذار باشد. 
“اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران” با محوریت فیلم سازی و عکاسی با تلفن همراه از ۱ تا ۴ اسفند در تهران و سایر استان های کشور برگزار می گردد. 
همچنین، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.