تولید و ساخت ۱۳ داروی استراتژی تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘سعید مرتضوی’ شامگاه شنبه در گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت افزود: همچنین شرکت داروپخش وابسته به تامین اجتماعی نیز مسوولیت ساخت ماده اولیه ۱۵ داروی استراتژی و ضد سرطان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه دانش ساخت تمام این داروها تاکنون در اختیار رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: دانشمندان و محققان شرکت توفیق دارو نیز موفق به تولید هفت داروی نوترکیب شده اند که دانش ساخت آنها هم در انحصار رژیم صهیونسیتی بوده است.

مرتضوی تاکید کرد: این داروها براساس استانداردهای دارویی بین المللی تولید شده اند و اکنون ایران تنها تولید کننده این داروها در خاورمیانه محسوب می شود.

وی کشف این هفت داروی جدید را به عنوان فرآورده های علمی برگ افتخار دیگری در تاریخ کشور دانست و گفت: این داروها در شرکت هایی که وابسته به تامین اجتماعی است تولید شده است.

مرتضوی گفت: شرکت های توفیق دارو و ابوریجان از جمله شرکت های وابسته به شرکت های دارویی تامین اجتماعی هستند.

وی در مورد شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۲ و در راستای مدیریت استراتژیک شرکت دارویی متعلق به شستا در صندوق تامین اجتماعی تاسیس شد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ادامه داد: این شرکت با تولید بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی، ۳۵ درصد محصولات نهایی و فرآورده های دارویی و همچنین توزیع بیش از ۴۰ درصد محصولات این صنعت به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور حتی در خاورمیانه به شمار می رود.

به گفته وی، این شرکت با صادرات محصولات تولیدی به بیش از ۵۰ کشور در پنج قاره جهان، مقام نخست صادرات دارو در ایران را کسب کرده است.

مرتضوی در پایان با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در روز پایانی آن، افزود: در این مراسم علاوه بر ارج نهادن به مقام ارزشمند تامین اجتماعی و خانواده آن از تلاش های بی شائبه این دانشمندان و از حمایت های بی دریغ رییس جمهوری و معاون اول وی در تولید این داروها در داخل کشور، بسیار سپاسگزاریم.

در این مراسم، جمعی از مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات خود را به شکل شفاهی و مکتوب به مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و همچنین معاون اول رییس جمهوری انتقال دادند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۷۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.