تولید پوشش تیتانیومی برای جذب آلاینده‌های هوا

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز:  بیمارستانی در مکزیکوسیتی با هدف کاهش آلاینده های هوا از پوشش ساخته شده از دی اکسید تیتانیوم با قابلیت جذب و نابود کردن آلاینده های محیطی استفاده کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، دی اکسید تیتانیوم، رنگدانه سفید در رنگ، خمیر دندان و کرم ضد آفتاب می‌تواند بعنوان پوشش خورنده آلودگی هوا یا ماده افزودنی به پوشش سقف، بتن جاده ها، نمای ساختمان یا سایر سطوح مورد استفاده قرار بگیرد.

نمای دیوارهای شیشه ای این بیمارستان توسط ماژول Prosolve370e با پوشش تیتانیومی در برگرفته شده است.

این پوشش که توسط محققان آلمانی طراحی شده است، با تحریک ایجاد تلاطم هوا سبب افزایش حرکت ذرات نیترات می گردد؛‌ همچنین تمیز کردن فضولات پرندگان و سایر آلودگی‌ها از روی شیشه را تسهیل می‌کند.

دی اکسید تیتانیوم عملکرد دیگری نیز داشته و می تواند برای پوشش سقف مورد استفاده قرار بگیرد؛ سفال‌های سقفی تولیدی شرکت Boral Roofing با وجود استفاده از دی اکسید تیتانیوم مشابه سفال های موجود می باشند.

دی اکسید تیتانیوم با تابش نور خورشید فعال شده و رادیکال های آزاد در هوا منتشر می‌کند که این رادیکال ها با کاتالیز یک واکنش شیمیایی، اکسید نیتروژن را به نیترات تبدیل می‌کنند.

اکسید نیتروژن یکی از مهمترین آلاینده های هوا و سومین گاز گلخانه‌ای تولید شده توسط بشر محسوب می شوند؛ حدود ۱۸۵ متر مربع از پوشش ساخته شده از دی اکسید تیتانیوم می تواند آلودگی ناشی از ۱۷ هزار کیلومتر رانندگی را از هوا پاک کند.

تحقیقات نشان داده است، رنگ کردن سقف و پیاده‌روها با رنگ سفید سبب منعکس کردن نور خورشید و به تبع آن خنک شدن زمین می گردد؛ بنابراین می توان ازپوشش سفید رنگ دی اکسید تیتانیوم برای حذف آلاینده ها و خنک کردن محیط استفاده کرد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.