تولید ۱۷۰هزار کدملی برای اقلام واردتی در فصل بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد غلامزاده گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار کد ملی تولید شده که از این تعداد ۸۵ هزار کد متعلق به محصولات ملی هستند که در داخل کشور تولید می‌شوند و ۷۰۰هزار کد نیز به کالا‌های وارداتی اختصاص دارند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران افزود: در ۳ ماه اول سال جاری و درحوزه واردات ۱۷۰ هزار کد ملی برای اقلام وارداتی تولید شده است؛ این درحالی است که فرآیند کد گذاری ۹۰ درصد کالا‌های وارداتی در سه ماهه اول سال کمتر از ۲ روزبه طول انجامیده است.

وی با این اشاره که تولید تنها ۱۰ درصد کدها بیشتر از ۴۸ ساعت زمان برده است، تصریح کرد: این کالا‌ها هم کالاهایی بوده‌اند که یا نیاز به تولید اطلاعات پایه داشته‌اند ویا خود وارد کننده اطلاعات لازم را به صورت کامل در اختیار این مرکز قرار نداده است.

به گفته غلامزاده، متوسط زمان صرف شده برای تولید کد ملی در حوزه واردات را ۱۷ ساعت است و اقلامی هم وجود دارد که ظرف کمتر از ۳ ساعت کد ملی برای آن‌ها تولید شده است.

وی با اشاره به سیستم تعاملی سازمان استاندارد،‌ سازمان توسعه تجارت و ایران‌کد برایواردات کالا و طی فرایند کدگذاری گفت: «اقدامات لازم برای واردات ۷۳ درصد کالا‌هادر این سیستم ظرف کمتر از ۴۸ ساعت انجام شده است.

غلامزاده با اشاره به شرایط فعلی و تحریم‌های وضع شده که نیاز به حمایت از تولیدات داخلی راافزایش می‌دهد، افزود: به منظور سهولت کار ۱۵۵۰ کد تعرفه از فرآیند دریافت ایران‌کدو تایید کیفی استاندارد خارج شده‌اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.