تولید ۳۴ میلیون تن فولاد نیازمند ۵۰۰۰ مگاوات برق

۲۶ام بهمن ،

1-1687.jpg

مدیر عامل فولاد خوزستان اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده امسال میزان تولید فولاد به ۳۴ میلیون تن برسد که برای دست‌یابی به این امر ۴۹۰۰ مگاوات برق لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، عبدالمجید شریفی در اختتامیه پنجمین کنفرانس نیروگاه‌های برق اظهارکرد: سال‌گذشته تولید کل فولاد جهان ۱٫۵ میلیارد تن بود که ایران رتبه ۱۹ تولید فولاد دنیا را کسب کرد.

وی بومی‌سازی را یکی از مسائل فرآروی صنعت فولاد عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌هایی است که ما را مقاوم می‌کند و بدین منظور به بومی‌سازی و ایجاد اعتماد به نفس داخلی نیاز داریم.

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح‌کرد: هم‌اکنون نمونه کوچکی از بومی‌سازی در صنعت فولاد انجام شده و امید است با تلاش‌های بیشتر در آ‌ینده افزایش یابد. همچنین اگر استانداردسازی در صنایع قوی شود، پایداری در آن صنعت را در پی دارد که این استانداردسازی باید متکی به استانداردهای بین‌المللی باشد.

در ادامه این مراسم کریم آرمات – مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان – اظهارکرد: موضوع اطلاعات برای سازمان‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد استراتژی رقابتی مبتنی بر بازار به تدریج در حال گذر است لذا چشم‌انداز استراتژیک رقابتی مبتنی بر منابع خواهد بود.

وی افزود: هم‌اکنون با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری با اجرای بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری امکان استفاده مشترکان را جهت ارتباط شهری و بین‌شهری فراهم کرده‌ایم که در این خصوص شرکت برق نیز می‌تواند به موازات شرکت مخابرات در ارائه خدمت گام بر دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان تصریح‌کرد: فناوری اطلاعات امروزه می‌تواند بهره‌برداری بهتری از منابع را به‌ دنبال داشته باشد.

همچنین سید علیرضا موسوی – سرپرست نیروگاه رامین اهواز – در این مراسم گفت: نیروگاه‌ رامین با ۱۸۵۰ مگاوات ظرفیت وظیفه تامین حدود ۴۵ درصد برق استان و هفت درصد از شبکه سراسری را برعهده دارد. همچنین در سال‌های اخیر با تمرکز بر مقوله ساخت داخلی و توان علمی کشور توانسته بیش از ۴۱ هزار و ۴۰۰ قطعه مربوط به صنعت برق را تولید کند.

وی افزود: حضور در بازار برق طی سال‌های قبل تجربه گران‌بهایی در بازار رقابتی این صنعت را به‌ همراه داشته که با ظهور پدیده اقتصاد و بورس انرژی، منابع انسانی و تجهیزات باید با دقت و کارایی بیشتری مورد توجه قرار گیرند. توسعه ساخت داخل، راهبرد عملی شده اقتصاد مقاومتی و شکستن تحریم‌ها در حوزه صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حاشیه این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از برگزاری سمپوزیوم فولاد به میزبانی این شرکت و انجمن فولاد کشور خبر داد و عنوان‌کرد: این سمپوزیوم در یکم و دوم اسفندماه برگزار می‌شود که هم‌اکنون تدارکات و مقدمات اجرای آن فراهم شده تا بتوان به بهترین نحو این سمپوزیوم را برگزار کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.