تولید ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور

۲۹ آبان ،
ممتاز نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پیش همه مواد اولیه دارویی از خارج وارد می‌شد ولی در حال حاضر حدود نیمی از این مواد در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ مرضیه وحید دستجردی پیش از ظهر شنبه در حاشیه مسافرت به استان بوشهر برای افتتاح چند طرح در این استان در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: یکی از نکات مهم که هم‌اکنون و در آینده به آن نیاز داریم بهره‌برداری از تکنولوژی‌های پزشکی و دارویی است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تأمین و تولید می گردد و رونمایی از فراخوان‌های چهارگانه تولید دارو در کشور آغاز شده که می‌تواند زمینه رشد و توسعه دارویی کشور را فراهم کند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از پتانسیل‌های مهم در حوزه پزشکی راه‌اندازی فقه پزشکی است که هم‌اکنون رشته فقه و حدیث را در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تیپ سه به تیپ دو را یکی از موفقیت‌های بزرگ این دانشگاه دانست و افزود: یکی از علل موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده از پیشنهاد‌ها و رهنمودهای امام جمعه بوشهر و تلاش شبانه‌‌روزی رییس دانشگاه و زیرمجموعه بهداشت و درمان استان است.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم وزارت بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده است که در کاهش بها درمان مردم و توسعه عدالت در سلامت بسیار مؤثر است.

دستجردی با اشاره به کنسرسیوم وزارت بهداشت در مورد فراخوان تولید دارو در کشور گفت: ۱۴ قلم داروی تولیدی در فراخوان اول رونمایی شده و ۱۰ قلم داروی فراخوان دوم تا پایان سال رونمایی می‌شود. فراخوان سوم نیز شامل ۵۶ قلم داروی در حال ساخت که اکثر آنها بیوتکنولوژیکی است در حال ساخت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از بعضی از طرح‌ها و پورژه‌های علوم پزشکی در استان بوشهر بازدید کرد که می‌توان به بازدید از کتابخانه مرکزی علامه بلادی که اولین کتابخانه پزشکی مدرن و مجهز به نسل تازه سامانه‌های اطلاع‌رسانی و پیاده سازی کامل تکنولوژی RFID در سطح کشور است، اشاره کرد.

وی همچنین از روند ساخت پروژه سالن آمفی تئاتر ۶۰۰ نفری دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی و کلینیک تخصصی دندانپزشکی بازدید کرد.افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی شهدای خلیج فارس بوشهر از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان بوشهر است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.