تولید ۵۰۰۰ دستگاه وانت PU1 در سال آینده

۰۵م اسفند ،

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت گفت: با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار سال آینده حدود ۵۰۰۰ دستگاه وانت تازه PU1 در ایران خودرو تولید می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، میرجواد سلیمانی افزود: این وانت بر اساس پلت فرم ۴۰۵ توسعه یافته و با موتور OHVG2 مجهز به استاندارد یورو ۴ عرضه می‌شود.

وی افزود: طراحی کلی قطعات تازه این محصول انجام شده و سازندگان در حال طراحی تفصیلی قطعات می باشند و به زودی وارد مرحله ساخت می‌شود که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، نیمه دوم سال آینده این محصول وارد بازار می‌شود.

سلیمانی بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه را در حوزه قطعات پرسی بدنه عنوان کرد که تماما توسط سازندگان داخلی طراحی شده و گفت: سایر قطعات بر اساس شرایط خودرو بهینه‌سازی می‌شود و در این مرحله چنانچه سازندگان بخواهند، می‌توانند از شرکت های خارجی کمک بگیرند، اما سعی بر این است که تمام این کارها توسط شرکت‌های داخلی انجام شود.

وی از تجهیز خط مونتاژ پایگاه اینترنتی تبریز بر اساس شرایط استاندارد این خودرو خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه در داخل ایران خودرو تولید و در خط بدنه ۶ مونتاژ و در سالن رنگ شماره۱ بر اساس استانداردهای روز جهانی رنگ می‌شود. به این ترتیب بدنه‌های رنگ شده از تهران به تبریز می‌رود و در آن جا مونتاژ می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، رفع کاستی‌های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت تازه عنوان کرد و گفت:‌ این محصول، از کابین بار بزرگتر و امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستمهای تازه مانند ABS برخوردار است. هم چنین برای تامین استاندارد یورو ۴ تغییرات سخت و نرم‌افزاری بر روی EMS و کاتالیست ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: تا به حال یک نمونه از این وانت ساخته شده و امید می‌رود تا پایان سال، یک نمونه دیگر و در بهار آینده نمونه های آزمایشی تولید شود.

سلیمانی طراحی وانت در ایران را یک امر کاملا تازه عنوان کرد و گفت: طراحی استایل این محصول، توسط مرکز توسعه محصول ایران خودرو به اجرا در آمده و مهندسی خودرو مدیر پروژه است.

وی اختلاف قیمت وانت PU1 با وانت باردو را بسیار جزیی عنوان کرد و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز تولید می گردد و گنجایش بار این دو به ترتیب ۷۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، جانمایی مخازن گاز در زیر اتاق را از جمله حسن‌های وانت PU1 ذکر کرد و افزود: اتاق بار این وانت با چند پیچ به شاسی وصل شده و می‌تواند براساس کاربری و نیاز مشتری تغییر داده شود.

وی اظهار کرد: چرخ‌های این وانت براساس گنجایش بار طراحی می‌شود و از چرخ سواری متفاوت است و سازندگان نمونه‌های اولیه را داده اند. برای تستهای EMS و آلایندگی، دو خودرو و برای تست ضربه، یک تا دو خودرو برای تاییدیه نوع تست می‌شود و برای تست‌های COP تعداد خودروها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.