تولید ۷۷میلیون تن محصولات زراعی در سال۹۰/ اصلاح روش‌های آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، صادق خلیلیان در دیدار رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت با مقام معظم رهبری در گزارشی به اقدامات زیربنایی در بخش آب و خاک اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات زیربنایی، گسترش شبکه آبیاری تحت فشار و اصلاح روش های آبیاری است که ۱میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی مجموع وسعت اجرای طرح های زیربنایی در بخش آب و خاک را در دولت های نهم و دهم ۱۹۲هزار هکتار بیان کرد و افزود: این آمار ۳ برابر اقدامات انجام شده در سال های قبل از ۸۴ است.

خلیلیان با اشاره به بهره برداری از ۳ هزار و ۶۱۹ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و دامداری، و طرح های ارتقای سلامت غذا از جمله اجرای عملیات کنترل بیولوژیک و مبارزه غیرشیمیایی با آفات را بخش های دیگر عملکرد دولت در حوزه کشاورزی برشمرد.

وی تراز بازرگانی صادرات محصولات کشاورزی را مثبت دانست و افزود: صادرات کشاورزی در سال ۹۰، ۶۴٫۱ میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تولید محصولات کشاورزی و باغی، گفت: در سال ۹۰ هفتاد و هفت میلیون تن محصولات زراعی، ۱۸میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی، ۷۲۰ هزار تن شیلات، و ۱۴میلیون و ۳۰۰ هزار تن دام و طیور تولید شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.