تولید ۷۷ میلیون تن سیمان در سال جاری

۰۸خردادماه،

http://www.bananews.ir/تولید حدود ۷۷ میلیون تن سیمان برای سال ۹۲ از سوی واحدهای فعال سیمانی کشور پیش بینی شده است.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید حدود ۷۷ میلیون تن سیمان برای سال ۹۲ از سوی واحدهای فعال سیمانی کشور پیش بینی شده است.

به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمد فاطمیان گفت: در سال ۹۱ حدود ۷۱ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که در مقایسه با سال قبل آن حدود شش درصد افزایش نشان داد.

وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید سیمان در سال جاری خبر داد و افزود: با اجرای طرح های تازه سیمانی، ظرفیت تولید سیمان تا پایان سال ۹۲ به ۸۵ میلیون تن می رسد.

فاطمیان اظهار داشت: پیش بینی می گردد با تکمیل طرح های در دست اجرا، ظرفیت تولید سیمان تا پایان برنامه پنجم توسعه از مرز ۱۱۰ میلیون تن نیز فراتر رود.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع معدنی مزیت های فراوانی دارد؛ به طوری که این مزیت ها، تحریم ها را بی اثر کرده است.

فاطمیان گفت: وجود مواد اولیه معدنی، نیروی انسانی ماهر، توان بومی سازی و توانایی استقرار صنایع معدنی در هر نقطه از کشور از مزیت های ایران در حوزه صنایع معدنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع معدنی کشور بومی سازی شده به گونه ای که اکنون در صنعت سیمان حدود ۹۰ درصد تجهیزات آن داخلی سازی شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.