تومورهای هیپوفیزی، ۱۰ درصد تومورهای مغزی را شامل می شوند

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب گفت: تومورهای هیپوفیزی، ۱۰ درصد تومورهای مغزی را شامل می شوند.

lycبه گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرنگار گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر سید محمد قدسی دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره با حضور اساتید بین المللی جراحی مغز و اعصاب که به ریاست پروفسور مجید سمیعی با محورهای هیپوفیز، ضایعات عروقی، رادیو تراپی و پزشکی هسته ای ، هیدروسفالوس، درمان صرع ، گلیوم ها ، بازسازی عصب صورتی ، جراحی اعصاب در اطفال برگزار می شود.

وی با اشاره به مدعوین این کنگره افزود: ۲۷ سخنران از کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، برزیل، چین، تایوان، سوییس،هند و آلمان در این کنگره حضور دارند.

قدسی پرداختن به مسایل هیپوفیز را اصلی ترین محور این کنگره معرفی کرد و گفت: پرداختن به این موضوع دلیل خاصی ندارد زیرا هر ساله یک بنابر ضرورت حوزه علمی موضوعی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به درصد بالای بروز تومورهای هیپوفیزی تصریح کرد: بروز این عارضه در زنان بیشتر از مردان است و علت بروز این بیماری به صورت قطعی مشخص نیست اما استرس، آلودگی مواد غذایی، صوتی، هوا، تماس با تشعشعات و… در این میان نقش بسزایی دارد.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب عنوان کرد: تومورهای هیپوفیزی، ۱۰ درصد تومورهای مغزی را شامل می شوند.

قدسی با اشاره به روش های تشخیص و درمان تومورهای هیپوفیزی در کشور گفت: روش های تشخیصی و درمان موجود در دنیا در کشور ما انجام می شود.

براساس گزارش خبرگزاری دانا، ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ( پروفسور مجید سمیعی) با هدف تبادل آخرین دستاوردهای پزشکی در این حوزه با حضور متخصصان ایرانی و خارجی همایش های بیمارستان میلاد از امروز پنج شنبه(۲۲ خرداد) به مدت سه روز در حال برگزاری است. این کنگره با حضور دکتر امامی رضوی رییس پژوهشکده علوم اعصاب، دکتر عباس نوروزی قائم مقام مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی و دبیر اجرایی، دکتر قدسی دبیر علمی برگزار شد.

lyc


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.