تونل باد به بهره برداری می رسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

تونل باد با برخوردراری از ابعاد و مشخصه های فیزیکی مناسب جهت انجام نیارهای تست آیرودینامیکی تا یک ماه آینده توسط دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره برداری می رسد.

دکتر مهدی نیلی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: طرح اولیه تونل باد حدود ۲۰ سال در دانشگاه انجام شد، این طرح زمان جنگ تحمیلی با هدف تست ایرودینامیک تجهیزات نظامی آغاز شد که بعد از جنگ این پروژه ناتمام ماند.

وی گفت: برای تکمیل و تجهیزات تونل پرویزالی ارایه کردیم و از معاونت علمی و فناوری نیز حدود ۲۶۰ میلیون تومان بودجه دریافت کردیم.

نیلی، تصریح کرد: اجرای تمامی آزمایش های آیرودینامیکی پژوهشی و صنعتی در محدوده سرعت ۲۰ تا ۲۰۰کیلومتر بر ساعت از ویژگی های این تونل باد است،‌این تونل باد با برخوردراری از ابعاد و مشخصه های فیزیکی مناسب، بستری جهت انجام نیازهای تست آیرودینامیکی مراکز تحقیقاتی و سازمان های گوناگون فراهم می کند.

نیلی، اظهار کرد: مقطع آزمون این تونل باد ۹۰ سانتی متر در ۹۰ سانتی متر و طول دو متر است که جزو پنج تونل باد با این ابعاد در داخل کشورمان محسوب می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.