تونی بلر: هیچ کس نباید فیلم موهن به پیامبر اسلام را جدی بگیرد

PA.jpg

تونی بلر در مصاحبه‌ای عنوان داشت: واکنش‌های همراه با خشونت نسبت به فیلم ضد اسلامی منتشر شده به روی اینترنت “احمقانه” است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تونی بلر،‌ نخست وزیر اسبق انگلیس، امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌‌ای با رادیو بی‌بی‌سی، گفت: هیچ کس نباید فیلم اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام را جدی بگیرد.

به گفته تونی بلر این فیلم تنها یک تیریلر خنده دار است.

بلر خاطرنشان ساخت: خبر خوب این است که افراد زیادی وجود دارند که موافقند چنین واکنشی احمقانه است.

این در حالی است که همچنان تظاهرات‌های اعتراضی علیه این فیلم اهانت آمیز موسوم به “بیگناهی مسلمانان” در اطراف سفارتخانه‌های کشورهای غربی در خاورمیانه و آفریقا ادامه دارد.

تونی بلر خاطرنشان ساخت: من فکر می‌کنم ما نباید این مساله واقعی را که مردم چطور توجیه می‌شوند به شیوه‌ای واکنش‌ نشان دهند که منجر به کشته شدن مردم بیگناه شود، نادیده بگیریم.

وی افزود: بنابراین، این مشکل یک مشکل عمیق است. من این طور می‌گویم که این مشکل درباره منازعه مدرنیزه شدن است و خبر خوب این است که در نهایت مدرنیزه کنندگان اتفاقا پیروز خواهند شد اما انجام آن مدت زیادی طول خواهد کشید.

وی افزود: و باز هم خبر خوب این است که در داخل این کشورها و در درون این جوامع نیز افراد زیادی هستند که کاملا موافقند این واکنش احمقانه بوده و آنها باید تغییر کنند و به کشورشان اجازه دهند در راه درست توسعه پیدا کند.

تونی بلر همچنین به بی‌بی‌سی عنوان داشت: غرب باید شروع به افزایش فشارهای خود بر حکومت بشار اسد در سوریه کند.

وی تاکید کرد: من می‌دانم مردم سوریه می‌گویند که رفتن بشار اسد اجتناب ناپذیر است اما من فکر نمی‌کنم که اجتناب ناپذیر باشد. این اتفاق تنها زمانی اجتناب ناپذیر است که ما تصریح کنیم حمایت و همبستگی ما با مردمی که با حکومتی بسیار سرکوبگر در جنگ هستند ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.