تونی اسکات خودش را کشت

سینما پرس-گروه سینما/ تونی اسکات؛ کارگردان صاحب‌نام انگلیسی روز گذشته با پریدن از روی یکی از پل‌های شهر لس‌آنجلس در سن ۶۸ سالگی خودکشی کرد.

به گزارش سینما پرس، مقامات رسمی شهر لس‌آنجلس به تازگی اعلام کرده اند که تونی اسکات؛ کارگردان فیلم های سینمایی «تاپ گان» (Top Gun)، «پلیس بورلی هیلز ۲» (Beverly Hills Cop II) و «روزهای تندر» (Days of Thunder)، روز گذشته با پریدن از روی یکی از پل های این شهر در سن ۶۸ سالگی خودکشی کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، ستوان جو بیل؛ رییس پزشکی قانونی شهر لس آنجلس گفته است که در حال حاضر مرگ اسکات ۶۸ ساله به عنوان یک خودکشی مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس گزارش پلیس لس آنجلس، برخی از مردم این شهر در ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه بعداز ظهر روز گذشته به پلیس تلفن زده اند و اظهار کرده اند که شخصی خودش را از روی پل وینسنت توامس پرت کرده است.

تیم غواصان به همراه پلیس ساحلی لس‌آنجلس جنازه را پس از چند ساعت و در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر از آب گل‌آلود رودخانه بیرون کشیدند و پس از تحویل آن به پزشکی قانونی متوجه شدند که جنازه تونی اسکات؛ کارگردان مطرح و برجسته سینما است.

سایمون هال؛ سخنگوی اسکات در زمان انتشار خبر خودکشی این کارگردان سرشناس گفته بود که «من نمی توانم تایید کنم که تونی اسکات از دنیا رفته است. خانواده او نیز تقاضا دارند که در این زمان حریم شخصی آن ها مورد احترام قرار گیرد.»، اما اکنون پس از اثبات خودکشی اسکات او نیز در بیانیه‌ای این خبر را تایید کرده است.

تونی اسکات برادر کوچکتر ریدلی اسکات؛ دیگر کارگردان مطرح و برجسته سینمای جهان است که به همراه برادر خود که ۷ سال از او بزرگتر است پیش از این استودیو فیلمسازی «اسکات فری پروداکشنز» را تاسیس و راه اندازی کرده بودند.

تونی و ریدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ میلادی تهیه کنندگی «پرامتیوس» (Prometheus) را برعهده داشتند. این فیلم سینمایی تا به امروز توانسته فروشی برابر با ۳۲۷ میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

تونی اسکات که در دوران فعالیت خود به عنوان کارگردان ساخت ۲۶ فیلم سینمایی، تلویزیونی و مجموعه تلویزیونی را برعهده داشت در سال ۱۹۸۶ میلادی با ساخت فیلم سینمایی «تاپ گان» به شهرتی جهانی دست یافت. تام کروز در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود و این اثر با اکران در سینماهای آمریکای شمالی توانست فروشی برابر با ۱۷۶ میلیون دلار را در سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا به خود اختصاص دهد.

سپس تونی اسکات فیلم های سینمایی «پلیس بورلی هیلز ۲» و «روزهای تندر» را به ترتیب در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ میلادی ساخت تا نشان دهد موفقیت او در فیلم سینمایی «تاپ گان» اتفاقی نبوده است.

تونی اسکات توجه ویژه ای به دنزل واشنگتون؛ بازیگر برجسته هالیوودی داشت، به طوری که این کارگردان انگلیسی فیلم های سینمایی «جزر و مد سرخ» (Crimson Tide) در سال ۱۹۹۵، «مردی روی آتش» (Man on Fire) در سال ۲۰۰۴، «دژاوو» (Deja Vu) در سال ۲۰۰۶، «گرفتن پل‌هم یک دو سه» (The Taking of Pelham 1 2 3) در سال ۲۰۰۹ و «توقف ناپزید» (Unstoppable) را با حضور واشنگتون ساخته است.

فیلم های سینمایی «گرسنگی» (The Hunger) در سال ۱۹۸۲، «انتقام» (Revenge) در سال ۱۹۹۰، «آخرین آهنگ» (The Last Boy Scout) در سال ۱۹۹۱، «رمانس واقعی» (True Romance) در سال ۱۹۹۳، «طرفدار» (The Fan) در سال ۱۹۹۶، «دشمن های ایالت» (Enemy of the State) در سال ۱۹۹۸ و «بازی جاسوس» (Spy Game) در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز دیگر آثاری هستند که تونی اسکات کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

تونی اسکات در آخرین پروژه های سینمایی خود نیز قصد داشت قسمت دوم فیلم سینمایی «تاپ گان» و فیلم سینمایی «جنگ اما» (Emma`s War) را بسازد که با حادثه خودکشی او ساخت این آثار تا اطلاع ثانوی منتفی اعلام شده است.

این کارگردان برجسته هالیوودی هیچ گاه موفق به دریافت جایزه اسکار نشد، اما اسکات در سال ۲۰۱۱ میلادی برای تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی «همسر خوب» (The Goof Wife) توانست جایزه امی بهترین مجموعه تلویزیونی درام را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۳۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.