توهم آمریکایی‌ها درباره نقش ایران در حملات سایبری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

IMAGE634681825226232233.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در هفته‌ای که گذشت شاهد افتتاح دو شبکه‌ی اختصاصی با عنوان شبکه‌ی سازمان مالیاتی کشور و شبکه‌ی ملی سلامت بودیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار ایسنا، رضا تقی‌پور که در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شبکه‌ی سازمان مالیاتی کشور ۶۰۵ نقطه اصلی کشور که مرتبط با کار مالیاتی می باشند را iبه یکدیگر مرتبط می‌کنند، در مورد شبکه‌ی ملی سلامت نیز گفت: با افتتاح این شبکه کلیه نقاط مرتبط با وزارت iبهداشت و درمان نیز با یکدیگر مرتبط خواهند شد.

وی همچنین در مورد امنیت این دو شبکه نیز گفت: این دو شبکه چون شبکه‌های اختصاصی می باشند مساله امنیت آن برای ما بسیار مهم بوده و امنیت بسیار بالایی در شبکه iبه آنها اختصاص داده شده است.

وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات همچنین در پاسخ iبه این سوال که آمریکایی‌ها اعتقاد دارند ارتش سایبری ایران با هماهنگی این وزارت‌خانه iبه بعضی از پایگاه اینترنتیهای مهم آنها حمله می‌ نمایند گفت: اینها توهم است و انتظار دیگری نمی‌شود از آنها داشت.

وی ادامه داد: آنها در قبل با محوریت سایبر تروریسم دولتی بارها تلاش نمودند که iبه شبکه‌های ما حمله نمایند که از جمله می‌توان iبه ویروس استاکس‌نت اشاره نمود و مشخصا این حملات از جانب دولت‌ها سازماندهی شده بود.

وی گفت: ما در داخل در شبکه‌هایمان تسلط داریم و هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که از داخل خاک ایران این اقدامات انجام شود وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.