توهین‌به مقدسات،نماد جاهلیت مدرن

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم‌کردن فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: توهین به مقدسات مسلمانان نمادی از جاهلیت مدرن است.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی  به ساخت فیلم موهن و ضد اسلامی صهیونیستی- آمریکایی اشاره کرد وافزود: آمریکا به خوبی نشان داده است که در لجن‌پراکنی هنرمند بوده و به خوبی از عهده این کار بر می‌آید چرا که با ساخت فیلم به مقدسات اسلام و خصوصا ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) توهین روا داشته است.

وی با اشاره به مواضع سخیف رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خاجه آمریکا این فیلم را فتنه‌افروزی می‌داند در حالی که اگر چنین است باید پرسید چرا مسبّبین آن مجازات نمی‌شوند.

لاریجانی تصریح کرد: نتیجه این سخنان مقامات آمریکایی چه حاصلی برای مسلمانان دارد و اگر آمریکا هدف خود را مبارزه با تروریسم می‌داند چرا اقدام به چنین کاری می‌کند.

رئیس مجلس در ادامه  با بیان اینکه اظهارات این مقامات آمریکایی چیزی جز ترور تفکر نام ندارد، اظهار داشت: آیا تا به حال مسلمانان به حضرت عیسی(ع) یا حضرت موسی(ع) توهین کرده‌اند یا اینکه در همه جا از پیامبران مخصوص پیامبران الوالعزم به نیکی یاد کرده‌اند؟

وی همچنین تاکید کرد:‌ خاک‌پاشی ابلهانه کشورهای غربی هرگز نمی‌تواند سیمای تابناک پیامبر اسلام(ص) را مخدوش کند و از نظر مسلمانان این عمل ترور حیثیت همه مسلمانان و بسیار شنیع‌تر از ترور فیزیکی است.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه خطاب به مدیر کل و  مسئولان سازمان ملل متحد گفت: مسئولان سازمان ملل باید به جای توصیه به مسلمانان از حیثیت آنان دفاع کند چرا که تحمل مسلمانان از این عمل به سر آمده و چنانچه تصمیمات روشنی در این زمینه اتخاذ نشود، آتش این ماجرا آنان را خواهند سوزاند.

وی در ادامه اضافه کرد: مسلمانان به رفتار آمریکا و غرب به عنوان زنجیره‌ای از اقدامات تقدس‌زدا می‌نگرند که نمادی از جاهلیت مدرن است و به همین جهت بر اندیشه اسلامی در ساحت اجتماعی و سیاسی که بغض غرب را برانگیخته، مصمم‌تر می‌گردند. بدانند با این اقدامات نهضت بیداری اسلامی عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس این اقدام را محکوم و از مجامع بین‌المللی خصوصا بین‌المجالس آسیایی می‌خواهد موضع و تصمیم نهایی را در این خصوص گرفته و عاملان آن را مجازات کند.

وی همچنین به قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای زورگو زیاده‌خواهی‌هایشان در روند مذاکرات ۱+۵ را علنی‌تر کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مسیر ۱+۵ صدور قطعنامه است پس چرا مذاکره می‌کنند، افزود: اینگونه رفتارها این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که معاهده NPT و عضویت در آن چه فایده‌ای برای کشورهای عضو دارد.

لاریجانی اضافه کرد: اگر ایران در این چارچوب‌ها هم قرار نداشت و پایبند به NPT نبود آیا کار دیگری هم می‌کردید؟ آقای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که جزو وظایف او ترغیب کشورها به پیوستن به NPT است آیا با اینگونه تصمیم‌گیری‌های زورگویانه می‌تواند توفیقی داشته باشد.

پس از سخنان لاریجانی فریاد “مرگ بر آمریکا” و “الله اکبر” نمایندگان در مجلس طنین‌انداز شد.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.