توکلی در گفتگو با آریا اعلام کرد: جزئیات اعلام نتایج ۳ آزمون مهم کشوری

خبرگزاری آریا- مشاور عالی سازمان سنجش جزئیات  نتایج ۳ آزمون مهم کشوری در هفته آینده ومهلت انتخاب رشته برای داوطلبان را اعلام کرد.
حسین توکلی،مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار علمی آموزشی آریا اظهار داشت: در هفته آینده نتایج اولیه سه آزمون مهم کشوری شامل آزمون نیمه متمرکز دکتری، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دستیاری تخصصی پزشکی اعلام می شود.
وی ادامه داد: داوطلبان این آزمون های کشوری می توانند در مهلت تعیین شده نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

انتشار کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد روز سوم خرداد ماه/ امکان انتخاب ۱۰۰ کد رشته

توکلی زمان انتشار کارنامه اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۱ را  روز سوم خردادماه اعلام کرد و افزود : داوطلبان میتوانند بر روی سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و نتایج را مشاهده کنند.
همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است از روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۹۱ در سایت اینترنتی سازمان قابل دسترس خواهد بود.
وی اضافه کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی می توانند حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل مورد نظر خود را از میان کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند و در فرم پیش نویس درج کنند.
همچنین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ می توانند در محدوده زمانی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۴ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۹ خرداد نسبت به انتخاب رشته به صورت الکترونیکی اقدام کنند.
گفتنی است،کنکور سراسری کارشناسی ارشد ۹۱ در روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۹۰ با رقابت بیش از ۹۳۰ هزار شرکت کننده برگزار شد و داوطلبان در ۱۳۷ رشته با هم به رقابت پرداختند و نتایج نهایی در شهریورماه ۹۱ اعلام می شود.

اعلام نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری چهارشنبه سوم خرداد

توکلی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ به همراه کارنامه داوطلبان روز چهارشنبه سوم خرداد ماه اعلام می شود.
وی همچنین افزود: نتایج اولیه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می توانند در روزهای ۳ تا ۷ خرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر تا ۵۰ کد رشته محل امکان انتخاب دارند و در نهایت حداکثر تا سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه علمی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری روز شنبه ۳۰ اردیبهشت

وی همچنین ادامه داد: نتایج اولیه سی و نهمین دوره آزمون دستیاری علوم پزشکی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت بر روی سایت www.sanjeshp.ir قرار می گیرد و هر یک از داوطلبان می توانند ۱۰۰ کدرشته – محل انتخاب کنند.
توکلی یاد آور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه سوم خرداد فرصت دارند که رشته محل خود را انتخاب کنند و فرم انتخاب رشته را به صورت اینترنتی تکمیل کنند.
۱۴ هزار و ۸۰۷ داوطلب در سی و نهمین دوره برای رقابت در ۲۵ رشته تخصصی و ۳۵۰ رشته محل در ۱۹ حوزه امتحانی حضور یافتند. بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب در این دوره پذیرفته می شوند.

اعلام نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری ۲۰ شهریورماه

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۱ روز جمعه ۲۵ فروردین با شرکت ۱۷۸ هزار و ۴۲۷ داوطلب برگزار شد و نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در ۲۰ شهریورماه اعلام می شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.