توکلی خطاب به لاریجانی: به دولت ابلاغ کنید لایحه بودجه چند دوازدهم را همزمان با لایحه بودجه ۹۲ بیاورد

۶ م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، به سبب قانون برنامه پنجم و آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لوایح بودجه سنواتی را همه ساله تا قبل از ۱۵ آذرماه به مجلس ارائه دهد. اما دو دولت محمود احمدی نژاد همه ساله با تاخیرهای متمادی این لایحه را به مجلس تقدیم کرده است.

این تاخیر در سال جاری نیز با تذکرات پیاپی نمایندگان و هیات رئیسه مجلس مواجه شده است. امروز هم احمد توکلی نماینده تهران در تذکری در صحن علنی مجلس به استناد آیین نامه داخلس مجلس گفت: چنانچه لایحه بودجه تا تاریخ تعیین شده ارائه نشود، دولت موظف است لایحه بودجه چند دوازدهم را هم به مجلس بیاورد. دولت از  ۱۵ آذر این لایحه را نیاورده و هر وقت لایحه بودجه ۹۲ را بیاورد باید همزمان لایحه چند دوازدهم را نیز به مجلس تقدیم کند تا باز با وقفه مواجه نشویم.

او از رئیس مجلس خواست تا پیشاپیش این موضوع را به دولت ابلاغ کند. علی لاریجانی نیز این تذکر را وارد دانست و تایید کرد که دولت باید لایحه بودجه چند دوازدهم را همزمان با لایحه بودجه ۹۲ به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است سال قبل نیز این مباحث مطرح بود. اما دو لایحه مذکور همزمان ارائه نشد و در روزهای پایانی سال، دولت بودجه دو دوازدهمی تنخواهی را در قالب لایحه ای کوتاه از مجلس مطالبه کرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.