توکلی موضوع‌گیری لاریجانی دربارهٔ حضور احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات را خواستار شد

۲۱اردیبهشت،

tavakoli-1.jpg

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در تذکری با اشاره به روند ثبت‌نام روز قبل یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از آن چه «خرج کردن قوه مجریه برای یک داوطلب» خواند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی در صحن علنی امروز (یکشنبه) و قبل از ورود مجلس به بررسی لایحه بودجه ۹۲ به نطق رییس مجلس اشاره کرد و خطاب به علی لاریجانی گفت: از شما به سبب نطق‌تان به مناسب میلاد امام محمد باقر (ع) تشکر می‌کنم، اما از شما گلایه‌مند هستم؛ چون طبق نص قانون اساسی به شما اجازه داده شده در مورد مسائل حساس روز در ابتدای جلسه نطق کنید که چنین اختیاری را نمایندگان ندارند.

وی افزود: شما باید به مهم‌ترین مسائل روز اشراف داشته باشید که می‌دانیم چنین اشرافی را نیز دارید و طبیعتا نیز باید براساس آن نطق نمایید.

نماینده مردم تهران با یادآوری سوگند رییس‌جمهور و رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران، رفتار روز قبل وی را رفتاری مستقل دانست و گفت: رییس‌جمهور انگار می‌خواست برای حفظ قدرت جانشین تعیین کند. اگر در مقابل این بدعت، مجلس واکنش نشان ندهد و موضع‌گیری نکند، این بدعت‌گذاری‌ها در تاریخ ایران بد تلقی می‌شود.

رییس مجلس به عنوان سخنگوی رسمی مجلس در اولین نطق مجلس باید نسبت به این موارد موضع‌گیری کند.

وی ابراز عقیده کرد: از طرف دیگر رییس‌جمهور در سفرهای استانی فرد مورد علاقه خود را این طرف به آن طرف می‌برد و تجلیل می‌کند. روز قبل رییس‌جمهور تمام قوه مجریه را پای داوطلب مورد بحث ریخت. این در حالی است که خرج کردن قوه مجریه برای یک داوطلب قدرت‌طلبی است و شما به عنوان رییس مجلس باید موضع‌گیری می‌کردید.

وی تاکید کرد که تذکرش به لاریجانی در مورد محتوای نطق جلسه علنی صبح امروز بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.