«تویوتا جی‌تی۸۶ سدان را در دوبی رونمایی می‌کند»

۱۲ تیرماه ۱۳،

«تویوتا جی‌تی۸۶ سدان را در دوبی رونمایی می‌کند»

Bookmark and Share

برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی دوبی خبر داده‌اند که تویوتا در این نمایشگاه مدل چهار دری از تویوتا جی تی ٨۶ را رونمایی خواهد کرد. 

عرضه جی تی ٨۶ با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و مدت‌ها است شایعه عرضه یک مدل روباز و سدان کوپه در محافل خودروسازی شنیده می‌شود. اما هفته قبل هفته نامه بریتانیایی اتو اکسپرس از قول یک منبع آگاه در تویوتا خبر داد این کارخانه آنقدر در ساخت مدل چهار در جدی است که ممکن است آنرا حتی پیش از مدل کوپه بسازد و کانسپتی از آن را در نمایشگاه ڑنو رونمایی خواهد کرد. 

اما حالا برگزارکنندگان نمایشگاه دوبی در صفحه فیس بوک این نمایشگاه عکس زیر را از سدان جی تی ٨۶ منتشر کرده‌اند و خبر از رونمایی منطقه‌ای این خودرو می‌دهند. این در حالی است که نمایشگاه قرار است دو روز دیگر آغاز شود و بدون هیچ مراسم مهمی پیش از آن معلوم نیست رونمایی جهانی این خودرو چگونه انجام خواهد شد. 

«تویوتا جی‌تی۸۶ سدان را در دوبی رونمایی می‌کند»

بر اساس گزارش‌های تایید نشده، جی تی ٨۶ سدان بر روی شاسی مدل کوپه ساخته می‌شود که ده سانتی متر کشیده‌تر شده است. علاوه بر موتور دو لیتری چهار سیلندر ٢٠٠ اسب بخاری کنونی، یک قوای محرکه هیبرید هم با این خودرو عرضه می‌شود که پیش‌تر در کانسپت تویوتا یاریس هیبرید آر دیده شد. 

این قوای محرکه بین ٢۵٠ تا ٢٧٠ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با داشتن سیستم کرس، قادر است انرژی‌‌ رها شده هنگام ترمز را ذخیره کند. به این ترتیب مصرف سوخت ماشین ده تا پانزده درصد کمتر می‌شود و به نزدیک به هفت لیتر در هر صد کیلومتر کاهش خواهد یافت. 

بر اساس شایعات قرار است این خودرو در سال ٢٠١۵ و با حدود قیمت ١۶ هزار دلار به بازار عرضه شود. گفته می‌شود تویوتا خریدارانی را هدف قرار داده است که حدود چهل سال دارند و تجربه رانندگی با خودروهای دیفرانسیل عقبی نظیر تویوتا کرولا‌ای ائی ٨۶، نیسان ١٠ اس اکس، مزدا آر اکس٨ و هوندا اس ٢٠٠٠ را دارند.

«تویوتا جی‌تی۸۶ سدان را در دوبی رونمایی می‌کند»

برچسب ها : نمایشگاه دبی ۲۰۲۴ | | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.