تویوتا صندلی عقب را برای رانندگان نامرئی می‌کند

این فناوری در حقیقت یک تصویر پیوسته از اجسام پشت را بر روی صندلی عقب خودرو به نمایش میگذارد و از این لحاظ بسیار شبیه به فناوری مرسدس بنز با نام سلول های نامرئی F است.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: می‌توان دیگر ادعا کرد که فناوری استتار نوری دیگر چیز جدیدی نیست و حالا دانشمندان دانشگاه کیئو با استفاده از این فناوری روش جدیدی را برای ایمن تر کردن رانندگی ابداع کرده اند.

در نمایشگاه محتوای دیجیتال ۲۰۱۲ در توکیو پژوهشگران با استفاده از خودرو پریوس تویوتا توانستند با فن آوری استتار نوری صندلی عقب را رندر کنند و بدین وسیله راننده این امکان را می‌یابد که در اصل دقیقا همان چیزی را که در پشت وسیله نقلیه است ببیند و مانند این است که خودرو به دو نیم شده است که البته این راه بسیار بهتر از تکیه بر دوربین‌های دنده عقب و یا استفاده از شم رانندگی به سبک رانندگان نیسان آبی وطنی است.

این فناوری در حقیقت یک تصویر پیوسته از اجسام پشت را بر روی صندلی عقب خودرو به نمایش میگذارد  و از این لحاظ بسیار شبیه به فناوری مرسدس بنز با نام سلول‌های نامرئی F است.

به هر حال باید در این میان فکری به حال سرنشینان عقب خودرو کرد که در این فناوری آنان محو شده و یا باید بالاجبار پیاده شوند و البته شاید این فناوری را تویوتا برای خانمها در نظر گرفته باشد چون در تصویر تبلیغاتی یک خانم در حال استفاده از این فناوری است و شاید آقایان احتیاجی به استفاده از این فناوری نداشته باشند.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.