تیم ملی فوتسال می‌تواند در تایلند شگفتی‌ساز شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از ورزش ۳ در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

سایت فیفا در مطلبی که iبه معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی اختصاص داشت، درباره ایران نوشت: ایران با قهرمانی در ۱۰ دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و حضور در ۵ دوره متوالی رقابت‌های جام‌جهانی، مسلما بزرگترین قدرت فوتسال آسیا است. در حقیقت تیم ملی ایران پس از غیبت در افتتاحیه رقابت‌ها در سال ۱۹۸۹ هلند هرگز رقابت‌های جهانی را از دست نداد. iبهترین عملکرد آنها تا امروز در سال ۱۹۹۲ در هنگ‌کنگ رقم خورد، هنگامی که این تیم iبه نیمه‌نهایی مسابقات رسید؛ هرچند آنها در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ نتوانستند از مرحله گروهی بالا بیایند، اما بار دیگر در برزیل ۲۰۰۸ درخشیدند و در مکان پنجم مسابقات قرار گرفتند.

در ادامه با اشاره iبه ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا آمده است: ایران که iبه عنوان قهرمان ۳ دوره پیشی و مدعی اصلی قهرمانی پا iبه رقابت‌های قهرمانی آسیا در امارات گذاشته بود، در حالی رقابت‌ها را iبه پایان رساند که زنگ‌ اخطار با صدای بلند در اردو نواخته شد. همان طور که انتظار می‌رفت، تیم ملی ایران با پیروزی در هر ۳ دیدار مرحله گروهی و دریافت تنها یک گل از فراز موانع پرواز نمود.

پیروزی سخت ۶ بر ۳ مقابل ازبکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور در نیمه‌‌نهایی و جام‌جهانی ۲۰۱۲ تایلند را برای این تیم iبه ارمغان آورد. گرچه این تیم نتوانست در میان ۴ تیم برتر، تایلند را شکست دهد و در وقت‌های اضافه با نتیجه ۵ بر ۴ بازی را واگذار نمود تا پیروزی ۴ بر صفر مقابل استرالیا برای کسب مقام سوم هم نتواند مرهمی برای ایرانی‌ها باشد که برای دومین بار در طول ۱۲ دوره برگزاری این رقابت‌ها قهرمانی را از دست داده بودند.

سایت فیفا، محمد طاهری را اسطوره ملی ایران معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: ایران که اسطوره‌های ملی همچون محم دطاهری را در خود دارد استعداد این را دارد که در تایلند شگفتی خلق کند.

علی صانعی سرمربی ایران پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: این اخطاری برای ما بود و باید آماده شویم تا پیش از رقابت‌های جام‌جهانی خودمان را منصفانه ارزیابی کنیم. فکر می‌کنم این تیم بتواند در میان ۴ تیم برتر دنیا قرار بگیرد.

در ادامه گزارش تفسیری مصطفی نظری، علی‌اصغر حسن‌زاده و محمد طاهری بازیکنان کلیدی ایران معرفی شده‌اند و درباره نحوه صعود ایران iبه جام جهانی آمده است: ایران از ۶ بازی خود در رقابت‌های فوستال قهرمانی آسیا ۵ پیروزی و یک شکست داشت؛ ۴۵ گل iبه ثمر رساند و ۹ گل دریافت نمود. علی حسن‌زاده و وحید شمسایی گلزن‌ترین بازیکنان ایران بودند؛ گرچه ۶ پاس گل شمسایی سبب شد وی برای هشتمین بار متوالی عنوان آقای گلی آسیا را iبه دست آورد.

ایران ۵ بار در رقابت‌های جام‌‌جهانی فوتسال شرکت نموده و از این لحاظ در ردیف تیم‌های استرالیا، آمریکا و ایتالیا قرار دارد. تنها برزیل، آرژانتین و اسپانیا بیشتر از ایران در رقابت‌های جام‌جهانی حاضر شده‌اند.

هفتمین دوره جام جهانی فوتسال از امروز در بانکوک تایلند آغاز می‌شود و ایران در اولین دیدار خود عصر فردا و از ساعت ۱۷:۳۰ iبه مصاف اسپانیا می‌رود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.