تکان دادن دست جایگزین کلمات عبور می‌شود

فن آوری نوین

13900909105612 PhotoAیک شرکت فناوری قصد دارد فناوری جدیدی را جایگزین استفاده از کلمات عبور ناایمن کند که دستیابی هکرها به آنها معمولاً چندان دشوار نبوده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مهندسان اینتل می گویند در این شیوه تکان دادن دست در برابر رایانه های لوحی و تبلت ها جایگزین استفاده از کلمات عبور تایپ شده می شوند. کارشناسان امیدوارند تبعیت از این شیوه جلوی سرقت از حساب های بانکی آنلاین را بگیرد و دسترسی به ایمیل، حساب های اینترنتی مختلف و … را دشوارتر کند.

بدین منظور نرم افزار جدیدی برای تبلت ها طراحی شده که همراه با یک حسگر بیومتریک بر روی رایانه نصب می شود. این مجموعه قادر به شناسایی الگوهای خاص سیاهرگ هایی است که از کف دست هر انسان عبور می کنند. با توجه به اینکه الگوی یاد شده در هر انسان منحصر به فرد است، هکرها نمی توانند با سوءاستفاده از این شیوه به حساب های شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

در این شیوه هیچ نیازی به لمس رایانه از سوی کاربر نیست و بلافاصله پس از شناسایی دست کاربر وی می تواند به حساب های مختلفش در بانک ها، شبکه های اجتماعی و دیگر خدمات اینترنتی دسترسی پیدا کند. با استفاده از روش مذکور لزومی به استفاده از دهها کلمه عبور هم نخواهد بود.

مدیران اینتل می گویند در حال مذاکره با شرکت های مختلف سازنده لپ تاپ و گوشی هستند تا آنها را با مزایای استفاده از این روش آشنا کنند.


اخبار فن آوری نوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.