تکاپوی آمریکا برای تقویت ابزارهای جاسوسی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی در آمریکا در تلاش برای طراحی رایانه‌های پیشرفته‌تری می باشند که کمتر برق مصرف کند و داده‌ها را سریعتر پردازش کند.
 
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، در صدر نهادهایی که به دنبال استفاده از چنین ابررایانه‌هایی می باشند باید به آژانس امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که افشای تلاش آن برای سرقت اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از کاربران فیس بوک، گوگل، یاهو، مایکروسافت و … رسوایی بی‌سابقه‌ای را به وجود آورده است.
 
این آژانس برای تجزیه و تحلیل مکالمات تلفنی شنود شده و داده‌های جمع آوری شده از اینترنت به ابررایانه‌های پیشرفته‌تری نیاز دارد. مقامات مسئول می‌گویند نسل تازه ابررایانه‌های جاسوسی باید حدود هزار برابر سریع‌تر از سیستم‌های امروزی باشند.
 
قابلیت ذخیره سازی اطلاعات به صورت فشرده‌تر و همین طور کاهش جدی مصرف انرژی هم از جمله ویژگی‌های نسل آتی ابررایانه های جاسوسی خواهد بود.
 
در حال حاضر بزرگترین ابر رایانه آمریکا با مصرف بیش از ۸ مگاوات انرژی سرعت پردازشی برابر با ۱۷٫۵۹ پتافلاپ دارد. برنامه این است که مصرف انرژی ابررایانه ها به ازای هر پتافلاپ به ۲۵ کیلووات کاهش یابد.
 
آژانس امنیت ملی آمریکا در حال حاضر در حال ساخت ساختمان تازه دیتاسنتر خود به وسعت یک میلیون فوت مربع با هزینه ای بالغ بر ۱٫۲ میلیارد دلار است. انرژی مصرفی این دیتاسنتر برابر با انرژی مصرفی یک کارخانه بزرگ خواهد بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.