تکذیب خبرسازی‌ها علیه دانش آشتیانی/ هیئت رئیسه مجلس از دولت نخواسته درباره وزیر پیشنهادی علوم تجدیدنظر کند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره انتشار خبرهایی در خصوص رایزنی‌ بهارستانی‌ها با دولت برای تغییر وزیر پیشنهادی علوم، گفت که “فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم تا این لحظه منفی است و با توجه به نظر منفی مجلس درباره آقای دانش آشتیانی، از رئیس جمهور در خواست داریم در تصمیم خود تجدید نظر کرده و فرد دیگری را جایگزین وزیر پیشنهادی علوم کند.”

وی  ادامه می‌دهد که “نمایندگان مجلس بویژه هیئت رییسه قوه مقننه در تلاش است که فضای آرامی بر محیط‌ های دانشگاهی کشور حاکم باشد به همین علت دولت باید گزینه‌ای را بر تصدی وزارت علوم  به مجلس معرفی کند که اولویت‌های اولیه صلاحیت عمومی مجلس را داشته باشد.”

تکذیب خبرسازی‌ها علیه دانش آشتیانی

در همین زمینه حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با آنا گفت که نمی‌دانم مبنای نظر آقای صادقی چیست، چرا که هیئت رئیسه در این زمینه ورودی ندارد و طبق آیین‌نامه ما نامه معرفی وزیر را اعلام کردیم و سه‌شنبه جلسه رای اعتماد به وزیر است. 

وی ادامه داد: مگر اینکه دولت خودش فضا را ارزیابی کند و ببیند که وزیر پیشنهادی جایگاهی دارد  که این به مصلحت دولت هم است ولی هیئت رئیسه در این زمینه ورودی نداشته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در پاسخ به این سوال که تاکنون مرسوم بوده که پس از معرفی وزیر، رایزنی‌هایی برای بازپس‌گیری معرفی از سوی هیئت رئیسه با دولت صورت گرفته باشد، گفت: بله مرسوم بوده است. در معرفی همین وزیر قبلی هم برخی نمایندگان به صورت فراکسیونی و نه از طرف هیئت رئیسه نظرات خود را به دولت اعلام کردند ولی دولت با این نظرات موافقت نکرد. 

سبحانی‌نیا اضافه کرد: حال ممکن است باز هم کسانی با دولت در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده باشند ولی هیئت رئیسه اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده و یا حداقل بنده نمی‌دانم اما آقای صادقی موردی را اشاره کردند که بنده در جریان آن نیستم. 

فضای مجلس به نفع «دانش» است

به گزارش آنا، با وجود مخالفت‌های زیادی که برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس وجود دارد عده‌ای هم با شناخت خود سعی دارند که نظر مساعد نمایندگانی که هنوز موضع منفی نسبت به دانش‌آشتیانی ندارند را جلب کنند.

در این میان کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با آنا گفت: با رایزنی‌هایی که در چند روز اخیر با نمایندگان انجام داده‌ایم بسیاری از نمایندگان بی‌طرف را قانع کردیم که به آقای دانش رای اعتماد دهند و آنها نیز با وجود شناخت‌هایی که بدست آورده‌اند چنین تصمیمی دارند. 

وی همچنین درباره پیغام‌های مخالفت برخی از نمایندگان برای دولت که نامه معرفی وزیر پیشنهادی را پس بگیرد، تاکید کرد: چنین چیزی را نشنیده‌ام ولی اگر چنین خبری درست باشد فقط از سوی ۲ یا ۳ نفر مطرح شده است، در حال حاضر فضای مجلس به سمت مثبت و به نفع آقای دانش پیش می‌رود. 

انتهاب پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.