تکذیب درگذشت اسلامی ندوشن توسط همسرش + صدا

شیرین بیانی با تکذیب خبر درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن می‌گوید: نمی‌دانم این‌ها از کجا درمی‌آید!

شیرین بیانی، نویسنده و پژوهشگر و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن که هم‌اکنون در کانادا سکونت دارند درباره وضعیت این نویسنده و پژوهشگر که چندی است شایعه درگذشتش منتشر می‌شود و این‌بار برخی از رسانه‌های رسمی هم به انتشار آن پرداختند به ایسنا گفت: من نمی‌دانم این از کجا درآمده است! پس‌پریروزها، چهار روز پیش هم چنین خبری را کسی به ما داد و ما هم تکذیب کردیم. من نمی‌دانم از کجا درآمده و چه‌جوری درآمده هم نمی‌دانم. ایشان کسالتش در سه چیز خلاصه می‌شود؛ یکی ضعف است، یکی از پا افتادگی است و پایش کار نمی‌کند و مرض بخصوصی ندارند و بهتر است بگوییم عرض دارند، عرض هم کهولت است. جلو کهولت را هم نمی‌شود گرفت.

او سپس بیان کرد: ایشان ضعف مفرط دارند و پای‌شان کار نمی‌کند و می‌بایستی از پرستار کمک داشته باشیم. پرستارها صبح و ظهر و شب می‌آیند و پرستاری و پذیرایی می‌کنند، ما هم هستیم و مشغولیم. خدا را شکر هیچ دردی در جان‌شان نیست که نیازی به دوا و دکتر و درمان داشته باشند. فقط می‌بایستی دائم مراقب بود و بسیار مواظب بود. بیش از هر چیز پرستاری لازم دارند و این پرستارها هستند و ما هم پرستاری پرستارها را می‌کنیم. الان خواب هستند و بعدازظهر است و چون گوش‌شان درست نمی‌شنود وگرنه می‌گفتم خدمت شما سلامی کنند و شما خیال‌تان راحت باشد.

بیانی خاطرنشان کرد: الحمدلله برقرار هستند و ما هم شکرگزار هستیم که از این بدتر نیست و همیشه هم شکر خدا می‌کنیم. ما دور هستیم و برای چند سخنرانی آمدیم این‌جا، ایشان پای‌شان ناراحت شد و نتوانستیم برگردیم. دوری از وطن و مملکت یک درد است که داریم و یک‌ درد هم کهولت و ضعف دکتر اسلامی است و با هر دو این‌ها می‌سازیم و شکر خدا را می‌کنیم که از این بدتر  می‌توانست باشد که نیست. خیال‌تان راحت باشد.

همسر اسلامی ندوشن در ادامه گفت: یکی از خوشبختی‌های ما این است دائما نباید دنبال طبیب و دوا و آمپول و آمپول‌زن و فیزیوتراپ بگردیم چون کسالت بخصوصی ندارند جز همان که گفتم، ضعف و ناتوانی و از پا افتادگی؛ این به‌طور خلاصه کسالت ایشان است و همه این‌ها به پیری برمی‌گردد. پیری هم امراض است و چاره هم نمی‌شود. اگر شما نهایت لطف را بفرمایید در گوشه‌ای از خبرگزاری و روزنامه تکذیب بفرمایید ما خوشحال می‌شویم که مردم اذیت و ناراحت نشوند. می‌دانم دوستداران دکتر اسلامی زیاد هستند و اگر خبر را بشنوند ناراحت می‌شوند. الان که خبر را می‌شنوم واقعا خنده‌ام می‌گیرد زیرا از این قضیه ایشان دورند. مرگ حق است و در وقت و ثانیه و دقیقه ممکن است برسد ولی هیچ نموداری در ایشان نیست، مثل دو ماه پیش و پنج ماه پیش و هفت ماه پیش هستند. ایشان در کار و ما هم در کار پذیرایی و نگهداری از ایشان.

همچنین در پی پخش این شایعه، در صفحه محمدعلی اسلامی ندوشن و شیرین بیانی (اسلامی ندوشن) نوشته شده است: «با سلام و احترام 

نظر به پرسش مکرر و شایعات مطرح در خصوص سلامتی استاد دکتر اسلامی ندوشن به اطلاع می‌رساند؛ پیرو گفت‌وگویی که با خانواده محترم استاد گرامی دکتر اسلامی ندوشن به‌عمل آمد وضعیت سلامتی ایشان پایدار است و جز عوارض ناشی از کهولت عارضه‌ای ندارند.

بی شک با وجود مراقبت و همراهی همسر پرمهر و پرعطوفتی چون خانم دکتر شیرین بیانی، خرسندی خاطر علاقه‌مندان فراهم می‌گردد.

دکتر اصغر دادبه

رییس شورای نظارت بر نشر آثار اسلامی ندوشن»

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.