تکرار وعده ضابطه‌مند شدن خرید آنتی‌ویروس‌ها در کشور

۱۲ تیرماه ۱۳،

معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: یک آنتی ویروس هم می‌تواند مخرب باشد از این رو براساس آیین‌نامه‌ای که به زودی ابلاغ می‌شود، خرید این آنتی ویروس‌ها با ضوابط خاصی خواهد بود چون بعضی از موارد خود آنتی ویروس‌ها عامل نفوذ اطلاعات از کشور می باشند.
 
 
اسماعیل رادکانی درهمایش امنیت اطلاعات و مدیریت رخدادهای رایانه‌ای اظهار کرد: زمانی در کشور صحبت از توجیه اهمیت فناوری اطلاعات بود اما امروز دیگر از این صحبتها خبری نیست چراکه اهمیت آن در جامعه به حدی است که با گسترش روزافزون آن مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: به عنوان نمونه شبکه اجتماعی فیس بوک در حال حاضر در دنیا یک میلیارد عضو دارد که این رقم عدد کمی نیست.
 
معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات کشور افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده برای سال ۲۰۱۶ بر این مبناست که به ازای هر ۱۰ دقیقه زمان معادل یک قرن فیلم روی اینترنت بارگذاری خواهد شد و این آمارها گویای واقعیت‌هایی از این حوزه است.
 
وی توضیح داد: در حال حاضر مرکز دیتا سنتر کشور در حال انجام است ولی وسعت کار را باید به خوبی دید به عنوان نمونه فیس بوک تنها برای یکی از دیتاسنترهایش در یک شهر، فضایی را معادل ۱۴ هزار متر مربع در نظر گرفته که ۱٫۴ میلیارد دلار نیز برای آن سرمایه گذاری می‌کند.
 
رادکانی اظهار کرد: در سازمان فناوری اطلاعات یکی از محورهای کاری مدیریت امنیت اطلاعات است که در این زمینه ۳۰ شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و در سه حوزه فعالیت خواهند کرد.
 
معاون گسترش سازمان فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و امداد نیز مرکز ماهر را ایجاد کرده‌ایم که حدود ۲۰۰۰ دستگاه در این مرکز عضویت دارند که می توانند به محض ملاحظه مشکلی با مرکز ماهر تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.